Soldări în magazinele din Timișoara: puține și neatractive

Soldări în magazinele din Timișoara: puține și neatractive

Soldări în magazinele din Timișoara: puține și neatractive

1 august a dat startul soldărilor în magazinele care comercializează produse nealimentare.

Atrași de mirajul achizițiilor ieftine, oamenii au luat cu asalt magazinele de îmbrăcăminte și încălțăminte, în speranța că vor găsi putea găsi chilipiruri.

Nu toți, însă, cunosc faptul că, spre deosebire de reduceri, soldările sunt vânzările efectuate sub prețul de achiziție al mărfurilor.

CITEȘTE ȘI: Pistă de testare pentru industria auto și un smart city pentru mașini autonome și mobilitate electrică, într-o comună timișeană

Dorind să vedem cum se aplică soldările în magazinele din Timișoara, am intrat în mai multe spații de vânzare dintr-un mall, pe vitrinele cărora erau afișate reduceri substanțiale, prin ”soldări„ sau prin ”promoții”.

În cele mai multe dintre ele, am constatat că promisiunile comercianților nu sunt în concordanță cu oferta reală.

De pildă, la unul dintre magazine, reducerea de 70 la sută scrisă cu litere de-o șchioapă pe vitrină viza, în realitate, doar câteva obiecte de vestimentație. Acestea erau amplasate strategic în spate, astfel încât, până să ajungă la marfa respectivă, clientul să fie tentat să se oprească, mai întâi, la produsele nereduse.

Într-un final, odată ajuns la standurile cu reduceri, clientul află că de fapt e vorba de ”până în 70 la sută”.

Alt magazin, altă soldare, fără menționarea procentului.

Aici, produsele reduse nesemnificativ, tot vestimentare, erau la fel de puține ca și în magazinul precedent, majoritatea la articolele care nu au fost în preferințele clienților. Interesant este că magazinul respectiv a mai avut o perioadă de reduceri mult mai atractivă, luna trecută, la aproape toate produsele.

O altă constatare – diferența mare dintre magazinele destinate doamnelor și domnișoarelor și cele pentru reprezentanții sexului bărbătesc. Pentru aceștia, soldările au fost mai aproape de ceea ce înseamnă ele în fapt: reduceri reale, substanțiale, la majoritatea produselor. 50 la sută reducere scrie pe vitrină, 50 la sută e aplicat pe eticheta cămășii.

Potrivit legislației din România, soldările se stabilesc de comerciant între următoarele limite: perioada 15 ianuarie – 15 aprilie inclusiv, pentru produsele de toamnă – iarnă; perioada 1 august – 31 octombrie inclusiv, pentru produsele de primăvară – vară (art. 27, OG 99/2000 privind comercializarea produselor și serviciilor de piață, republicată, cu modificările și completările ulterioare).

Orice anunț de reducere de preț, exprimată în valoare absolută sau în procent, trebuie efectuat vizibil, lizibil și fără echivoc pentru fiecare produs sau grupă de produse identice:– fie prin menționarea noului preț lângă prețul anterior, barat;– fie prin mențiunile „preț nou”, „preț vechi” lângă sumele corespunzătoare;– fie prin menționarea procentului de reducere și a prețului nou care apare lângă prețul anterior, barat (art. 33, lit. d, OG 99/2000).

Comercianții care anunță o reducere de preț trebuie să o raporteze la prețul de referință practicat în același spațiu de vânzare pentru produse sau servicii identice. Prețul de referință reprezintă cel mai scăzut preț practicat în același spațiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării prețului redus (art. 33, lit. a, OG 99/2000).

Anunțurile privind soldarea trebuie să specifice obligatoriu data de debut a vânzării de soldare și durata acesteia, precum și sortimentul de mărfuri supus soldării în cazul în care operațiunea de soldare nu se referă la totalitatea produselor din structura de vânzare (art. 28, alin. 2, OG 99/2000).


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Soldări în magazinele din Timișoara: puține și neatractive

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *