„Semaforișoara”, cu bune și rele, la trei zile de la inaugurarea traficului inteligent

semafoare timisoara 3

Circulația prin Timișoara cu ajutorul automobilelor naște, chiar dacă sistemul ultraperformant de monitorizare a traficului a fost deja inuagurat, multe patimi și comentarii. Oamenii s-au împărțit în mai multe tabere, pe alocuri situația fiind chiar politizată, că așa ne stă nouă, românilor, bine.

Pe de o parte se situează fanii sistemului (și ai primarului), care susțin că, indubitabil, se circulă mult mai bine prin oraș de când cu… „Semaforișoara”.

În opoziție se află adversarii sistemului, care l-ar vrea desființat (laolaltă cu aproape toate semafoarele) și care dau vina pe cei care l-au votat din nou pe edil.

Desigur, nu lipsesc nici cei care încearcă să evite traficul la orele de vârf sau care caută soluții alternative: transportul în comun (chiar dacă nu e unul strălucit), mersul pe jos ori cu bicicleta.

Mulți timișoreni sesizează, însă, probleme punctuale cu semafoarele, care dovedesc că managementul traficului mai are nevoie de mult timp până să treacă de la panglica inaugurală la practica de pe marile bulevarde.

Timișoara s-a pricopsit, mulțumită unui proiect din fonduri europene, cu cel mai „tare” sistem de monitorizare a traficului din țară. Așa susțin cei care l-au implementat, iar la câți bani a costat (vreo zece milioane de euro) și cât deranj a produs în oraș, ar fi de dorit ca aserțiunea să fie una reală.

Primarul Nicolae Robu remarca, a doua zi după inaugurare:

„În curând, intoxicatorii în masă cu privire la semafoare vor fi căzuți într-un ridicol grotesc! Ei bine, acum e momentul adevărului! Deja, de câteva zile, traficul este sensibil îmbunătățit. Și asta, în pofida faptului că Pasajele Jiul și Popa Șapcă sunt în plin șantier – pasaje prin care treceau 3.000, respectiv 2.000 de mașini pe oră înainte de lucrări, mașini care nu au dispărut acum, ci sunt la fel de prezente ca înainte, dar redistribuite pe alte artere, pe care, inevitabil, le aglomerează.

Este sensibil îmbunătățit, dar acesta este doar începutul! În perioada următoare, vom vedea cu toții, unii recunoscând, alții nu, beneficiile!”.

Ce-i nemulțumește pe oameni?

„Dimineața, la ora 6,30, venind de la Conti spre podul Michelangelo am prins toate semafoarele posibile pe roșu. De ce, dacă nu erau mașini pe străzile laterale?”

“După podul Michelangelo spre strada Cluj este un semafor pentru pietoni care mai mereu e pe roșu. De ce mai are buton?”

„Astăzi am așteptat după două semafoare roșii aflate la mai puțin de 500 de metri unul de celălalt pe Bd. Regele Carol (este vorba de cel din față de la Iosefin Residence și cel de la intersecția cu str. Ion Ghica). Cele două semafoare nu sunt sincronizate. Am sperat, după cum ați promis, că vor fi sincronizate începand cu data de 1 noiembrie… Asta pe lângă faptul că eu, personal, nu văd utilitatea semaforului de la intersecția Bd. Regele Carol cu str. Ion Ghica.”

Sunt câteva exemple de observații punctuale adresate chiar primarului Timișoarei. Mai mult, se pare că durata de șase minute a drumului parcurs de Robu de la primărie până la Piața Aurora se confirmă, cu singura observație că era ora 12, nu una de mare aglomerație.

Semafoare periculoase

O problemă semnalată pe grupul Info Trafic jud. Timiș a fost cea a semaforului nou, aflat între Continental și stația de autobuze și troleibuze din spatele Poștei Mari, o filmare arătând că acesta a trecut pe culoarea verde atât pentru pietoni, cât și pentru autovehicule, ceea ce ar fi putut pune în primejdie viața unor oameni.

Adevărul ar putea fi la mijloc

În timp ce lumea se plânge că la orele cu trafic intens, adică aproximativ între 7,30-9,30 și 17,30-19,30, arterele Timișoarei sunt foarte aglomerate, mulți dau vina pe semafoarele noi și pe primar.

Totuși, unele străzi sunt sufocate de mai mulți ani, după cum constată alți timișoreni. De exemplu, pe drumul prin Piața Mărăști către mall se circulă zilnic bară la bară.

„L-ați votat o grămadă și încă sunt mulți care îl iubesc și îi aduc laude… Timișoara a ajuns orașul tuturor încercărilor și cu toții suntem doar niște cobai… culmea, tot pe cheltuiala tot a noastră, că așa ați vrut voi. (…) N-aveți decât să suportați!”, spune un cetățean indignat.

„Ce ne place să aruncăm aiurea cu noroi! Nu are Robu nici o legătură cu faptul că Timișoara, în timpul cursurilor facultăților, e suprapopulată! Acolo a fost mereu coadă! Ce semafor te încurcă pe tine acolo?! Este un singur semafor și ăla e vechi! Mereu a fost așa la Mărăști! Oameni buni, de pe ce planetă ați picat?!”, îl contrazice o doamnă.

Oricum, câte capete, atâtea păreri, dar cam radicale pentru un oraș despre care continuăm să credem că este un model de toleranță și dialog.

Ne place sau nu, cam acestea sunt părerile oamenilor. La toate observațiile, conducerea primăriei cere, din nou, răbdare, pentru că punerea la punct a sistemului necesită încă timp și rulaj. Totuși, veștile nu vor fi bune nici de acum înainte pentru categoria de persoane care s-au obișnuit să parcurgă la volan chiar și drumurile scurte, să conducă agresiv și să blocheze intersecțiile doar pentru că sunt mai „șmecheri”.

Începând de săptămâna viitoare, se reiau cursurile la clasele primare și sunt șanse de precipitații, așa că traficul va fi… corespunzător.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

7 thoughts on “„Semaforișoara”, cu bune și rele, la trei zile de la inaugurarea traficului inteligent

  1. De observat e semaforul de la intersectia strazilor Take Ionescu cand vii dinslre politie si vrei sa intrii pe strada Baader. Este montat dupa intersectie. Cat e de obligatoriu sa-l respectam, avand in vedere ca nu ajungem la el sa putem sa zice ca „am trecut pe rosu?…

  2. Cu cine sa dialoghezi si sa fii tolerant ,cu un tzicnit care are un comportament de dictator,si distrus orasul,si a prantuit bugetul Timisoarei cu milioane de euro ,cat comision a incasat din semaforizarea asta inutila

  3. Daca ati veni cu masina de pe o strada latularnica nesemaforizata cat timp ati sta pana cand ati iesi? Cati soferi lasa si pe altii. Nr semafoarelor este direct proportional ci soferii nesimtiti

    Daca ar exista bun simt si s-ar respecta legislatia rutiera nici nu ar fii nevoie de semafoare.

  4. Eu sunt pieton, pot zice ca mie imi convin aceste semafoare… Pot trece strada linistita ca nu da vreun dobitoc peste mine. Si nici nu mai stau 10 minute sa astept ca un sofer sa ma lase si pe mine sa trec strada. Ma refer la semafoarele din zona Sagului „turist”. De restul nu comentez ca nu stiu…

  5. Ce repede uităm haosul, premergător instalării acestor semafoare !!! Se circulă foarte bine, cu mici excepții ( inerente începutului ), civilizat ! Ca o paranteză : știți, cum se ,,circulă” în marile parcări din mall sau market-uri ! Ei, da, aceștia sunt ,,șoferii”, nemulțumiți de stoparea elanului/vitezei, în oraș !!!

  6. interziceti eoropa nova organul pcr fsn pdsr psd de presa .la incoronarea primarului general gabriela pandele firea in primele cinci proritati a avut in vedere si semaforizarea inteligenta a bucurestiului. a da acolo merge {mai ales daca o face ghita cu firmele lui chipurile vandute si cardul de sanatate merge} la noi nu.am mai spus-o la toate veniturile din trafic sant prea putine semafoare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *