Sancțiuni pentru proprietarii imobilelor degradate

imobil degradat

Polițiștii locali au reverificat mai multe imobile istorice din Timișoara, constatând că, în unele cazuri, nu s-a făcut nici un demers pentru remedierea stării de degradare în care se află acestea.

La începutul anului, proprietarilor le-au fost înmânate notificări pentru începerea operațiunilor de obținere în regim de urgenţă a certificatelor de urbanism și a autorizaţiilor de construire în vederea refacerii fațadelor, însă nu au fost luate în seamă.

Drept urmare, poliția locală a aplicat 13 sancțiuni contravenționale. Amenda în astfel de situații este între 4.000 și 8.000 de lei.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Sancțiuni pentru proprietarii imobilelor degradate

  1. In primul rand trebuie sa intelegeti faptul ca primaria are in proprietate, in multe din aceste imobile, apartamente si spatii comerciale care, in unele cazuri, au suprafete mai mari decat cele detinute de cei ce locuiesc in ele.
    In al doilea rand ani de zile primaria, ca proprietar, a incasat chirii si nu a cheltuit nici un ban pentru reparatia sau intretinerea cladirilor. Daca s-a reparat ceva a fost pe banii chiriasilor. Nu uitati ca actualii proprietari (vechii chiriasi) sunt proprietari doar de cativa ani, respectiv dupa promulgarea legii 112 din 1996, pe cand primaria este proprietar de prin1947 dupa nationalizare.
    In al treilea rand primaria ca detinator de spatii in aceste imobile ar trebui sa isi trimita un reprezentant la adunarile generale ale asociatiei de locatari pentru a discuta cu oamenii, pentru a gasi modalitati de finantare si a participa cu sume de bani la reparatiile necesare.
    Ei bine primaria nu face acest lucru ba din contra are pretentia ca acesti cativa proprietari sa sustina financiar toate lucrarile necesare si mai mult de atat mai trimite si amenzi, nerealizand de fapt ca se amendeaza pe ea insasi.
    Stiti ca doar proiectul de refacere al fatadei unei cladiri se ridica la peste 5000 de euro (si ca are o valabilitate destul de redusa in timp), iar la acesta se adauga taxe platite la fel si fel de departamente ale primariei pentru obtinerea autorizatiei de executie? Stiti ca se obine foarte greu un aviz pentru autorizatia de executie?
    Stiti de asemenea ca sunt fonduri anuale destinate refacerii fatadelor dar ca primaria este cea care stabileste cine are acces la fonduri?
    Si cine sa adune doar acesti bani, fara cei de executie, niste pensionari, unii trecuti de 70 de ani, care toata viata au fost constiinciosi cu plata chirilor, a impozitelor si a taxelor?
    Mai ganditi-va inainte de a scrie articole ca cel mai de sus, mai analizati situatiile concrete inainte de a face generalizari si a trage concluzii. Vedeti cine este adevaratul raspunzator de situatia in care s-a ajuns.

  2. De acord ca dosarul cu avize, autorizatii si taxe e foarte voluminos si greu de realizat si mai solicita si o gramada de timp. Asta in primul rind ar trebui simplificat. Nu sunt de acord cu transferarea in sarcina Primariei a cheltuielilor de refacere pe motiv ca au fost sau mai sunt proprietari pe o cota. Cine locuieste in aceste case stie ca fatadele constituie parti comune ale tuturor proprietarilor in cote parti proportionale cu suprafetele ocupate. La fel si curtile sau acoperisurile care tot comune sunt si de aceea arata cum arata! Nemaivorbind de absenta totala a Asociatiilor de Proprietari care prin lege ar dispune de un fond pentru reparatii la partile comune. Ne-am invatat asa sa cerem tot de la stat… Cind ne va intra in cap ca un proprietar are si OBLIGATII?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *