S-a semnat contractul pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei Caransebeş-Timişoara-Arad

S-a semnat contractul pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei Caransebeş-Timişoara-Arad

S-a semnat contractul pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei Caransebeş-Timişoara-Arad

Astăzi a fost semnat primul contract de modernizare a infrastructurii feroviare, în valoare de 1,44 miliarde de lei, fără TVA, pentru Lotul 3 Timișoara Est – Ronaț Triaj, aferent obiectivului “Modernizarea liniei CF Caransebeș – Timișoara – Aradˮ, finanțat cu fonduri nerambursabile prevăzute în Planul Naţional de Relansare şi Rezilienţă (PNRR), Componenta 4 – Transport sustenabil.

Contractul a fost semnat de Ion Simu Aalexandru, director general CFR SA, și Francesco Bernabe, reprezentantul Asocierii WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3, în prezența Ministrului Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Asocierii WEBUILD SPA – Partecipazioni Italia SPA – SALCEF SPA – Timișoara – Arad Lot 3 va elabora proiectul tehnic și va executa lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare pentru viteza maximă de 160 km/h pe secțiunea Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), în lungime de 13,86 km, iar durata de implementare a contractului este de 42 de luni, din care 6 luni pentru proiectare și 36 de luni pentru execuția lucrărilor.

Lucrările de modernizare a infrastructurii şi suprastructurii feroviare presupun și:

lucrări de dublare a liniei de cale ferată

modernizarea lucrărilor de artă (poduri/podețe)

lucrări civile în stații și halte de călători

CITEȘTE ȘI: Au început lucrările la noul terminal plecări al Aeroportului „Traian Vuia” din Timișoara

modernizare/construcții pasaje inferioare/superioare și pasarele pietonale

lucrări specifice de exploatare feroviară, prin construirea de clădiri de mentenanță, un centru regional de management al traficului

implementarea sistemului ERTMS (ETCS nivel 2 și GSM-R).

Modernizarea secțiunii de cale feartă Timișoara Est – Ronaț Triaj include și următoarele obiective de utilitate publică:

Pasaj superior Gheorghe Adam (conectează străzile Gheorghe Adam, Avram Imbroane, Aristide Demetriade și Gara de Est)

Stația CF Timișoara Est (16 linii modernizate, pasarelă pietonală pentru acces la peroane și pentru traversarea căii ferate, rampă de încărcare-descărcare, rampă specială (mobilitate militară) și integrare conexiune cu Aeroportul Traian Vuia pe o lungime de 6,5 km, racord linie CF dublă – 2,05 km, cu instalații de semnalizare și telecomunicații)

Pasaj superior Enric Baader – Timișoara (conectează străzile Enric Baader, Aristide Demetriade, Divizia 9 Cavalerie, Calea Mallului)

Haltă de călători Timișoara Centru (stație nouă intermediară, cu peroane iluminate – panouri fotovoltaice -, asigură conexiunea feroviară cu Complexul Comercial și zona istorică)

Stația CF Timișoara Nord (34 linii modernizate, punct nou de acces la gară, pasarelă de acces la peroane cu scări rulante, lifturi, spațiu de așteptare-îmbarcare, parcare nouă, pasarelă pietonală pentru traversarea căii ferate, clădire de mentenanță și Centru de Control Operațional pentru zona întregului tronson)

Clădire nouă de călători Timișoara Nord, inclusiv pasarelă centrală (lifturi, scării rulante, acces persoane cu dizabilități, acces la peroane prin pasarela centrală, panouri fotovoltaice, conexiunea străzii Nera cu strada Gării de Nord)

Pasaj superior pentru legătură Comoarei – Radu de la Afumați (asigură conexiunea străzilor Comoarei și Radu de la Afumați)

Pasaj superios DN 6 zona Ronaț triaj, km 564+720 (asigură traversarea magistralei de cale ferată)

Panouri fonoabsorbante – lungime totală 8,26 km

Panouri fotovoltaice – pe copertine, pasarele și acoperișuri de clădiri cu specific feroviar

”Linia de cale ferată Caransebeș – Timișoara – Arad beneficiază de finanțare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030”, transmite CFR Infrastructură.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “S-a semnat contractul pentru modernizarea lotului 3 al Magistralei Caransebeş-Timişoara-Arad

  1. Pai daca nu era DOMINIC FRITZ si USR la butoane nici lucrarea acesta nu sa facea. Ca vezi doamne vine omul cu INTERCITY si coboara in gara la Moll sa cumpere o atentie ca vine din nou acasa.Ca acusi o sa vedem pe Facebook ca se va lauda si cu acest lucru ca o realizare proprie.Dar totusi am o intrebare pentru un prieten ca parca anul trecut sa cheltuit o suma frumusica pentru SF asta cu gara la Moll si cu tren-tram

  2. In ritmul melculul in marșarier se face si modernizarea liniei Arad -Caransebes. Din totalul de peste 160 km astazi politrucii anunta cu surle si trâmbite modernizarea a nici 10% din lungimea totala, adica Timișoara Est – Ronaț Triaj (lotul 3), în lungime de 13,86 km

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *