Radiografia școlii şi a vieţii copiilor din medii vulnerabile în vreme de pandemie (studiu)

Radiografia școlii şi a vieţii copiilor din medii vulnerabile în vreme de pandemie (studiu)

Radiografia școlii și a vieții copiilor din medii vulnerabile în vreme de pandemie înfățișează consecințe cu impact major: abandon școlar, pierderi mari de învățare, familii marcate de violență.

Sunt rezultatele studiului „Educaţia şi viaţa copiilor vulnerabili în pandemie”, realizat de Fundația World Vision România în primele luni ale anului 2022.

Conform studiului, pierderile de învățare suferite de elevi în ultimii doi ani sunt semnificative. Aproape trei sferturi dintre profesorii din România consideră că în ultimii doi ani calitatea educației din școlile românești a scăzut.

Un procent de 19 la sută este de părere că aceasta a rămas la același nivel ca înainte de pandemie, în timp ce 8 la sută afirmă că din 2020 până în prezent calitatea educației a crescut. Mai bine de jumătate dintre profesori (51 la sută) afirmă că la clasele unde predau ponderea elevilor care înregistrează pierderi de învățare este de cel mult 25 la sută, respectiv unu din patru elevi se confruntă cu o astfel de problemă.

CITEȘTE ȘI: Accident grav la Teregova. Au fost implicate 23 de persoane, din două microbuze și un autoturism

Aproape o treime (31 la sută) dintre cadrele didactice spun că proporția elevilor care înregistrează pierderi de învățare se situează între un sfert și o jumătate din totalul clasei, peste 10 la sută spun că între 50 şi 75 la sută dintre elevi sunt în această situaţie, iar 6 la sută constată că toți elevii lor au pierdut din materie.

Părinții, în schimb, sunt mult mai optimiști faţă de profesori: 48 la sută afirmă că nivelul de calitate a învățământului a rămas la fel, 39 la sută cred că a scăzut, iar 13 la sută spun că aceasta a crescut.

Cei doi ani de funcționare a școlii în pandemie au lăsat o amprentă profundă inclusiv asupra sănătății mentale a copiilor, doar 23 la sută dintre profesori spunând că nu au observat schimbări în comportamentul elevilor. Doi din trei spun că elevii lor se concentrează acum mai greu la oră, iar o treime că unii copii au devenit mai agresivi. De asemenea, 32 la sută dintre cadrele didactice au constatat că unii elevi sunt mai retrași. De cealaltă parte, 35 la sută dintre părinți au declarat că în ultimii doi ani le-au scăzut veniturile, în vreme ce ponderea adulților care au probleme cu locul de muncă (l-au pierdut, nu au mai putut să lucreze cu ziua sau nu aveau unul nici înainte) s-a majorat de la 46 la sută în 2020 la 48 la sută în 2022.

Conform studiului, în intervalul 2020-2022 s-a înregistrat o creștere de cinci până la zece ori a incidentelor familiale soldate adesea sau întotdeauna cu violențe fizice. Copiii au resimțit acut izolarea, în circa 31 la sută dintre cazuri petrecându-și ultimul an singuri în fața televizorului. Aproape o jumătate din ei (48 la sută) au interacționat cu prietenii mai mult online decât față în față.

Studiul Fundaţia World Vision România a fost realizat în 51 de unități de învățământ din mediul rural. În aceste şcoli, la fiecare 100 de copii, doi au abandonat şcoala în anul şcolar 2020 – 2021.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *