Primarul Timișoarei dă seamă pentru transportul în comun pe Facebook

Plecat peste Ocean cu treburi, primarul Timișoarei, Nicolae Robu, nu se poate rupe de problemele urbei pe care o păstorește de aproape trei ani.

Cea mai recentă problemă pe care a abordat-o pe Facebook este „Administrația Robu și transportul în comun”, un fel de dare de seamă pentru care solicită „like”-urile timișorenilor aflați în grupul său.

Redăm viziunea primarului asupra transportului în comun: „În concepția mea, transportul în comun reprezintă unul dintre cele mai importante lucruri într-un oraș. În acord cu această concepție, am crescut în acești primi trei ani de mandat zestrea de mijloace de transport în comun moderne ale Timișoarei, plătind integral: 20 din cele 50 de troleibuze noi care circulă actualmente prin oraș, adică 7,3 milioane de euro (!); 14 din cele 30 de autobuze articulate noi care circulă actualmente prin oraș, adică 6,3 milioane euro (!). De asemenea, am dat la reabilitat două tramvaie care vor fi făcute ca și cele noi – și în luna curentă trebuie să vedem asta! – aspectuoase, cu climatizare, cu încălzire la scaun, cu supraveghere video, cu Wi-Fi internet gratuit, cu sisteme noi și performante de acționare și frânare. Alte tramvaie vechi vor fi reabilitate la fel, dar vor fi cumpărate și un număr considerabil de tramvaie noi, ca, de altfel, și de autobuze noi. În plus, va continua procesul de reabilitare și extindere a liniilor de tramvai și de firobuz. P.S. Menționez că, dintre cele 50 de troleibuze noi și 30 de autobuze articulate noi care circulă actualmente prin oraș, administrația precedentă a plătit și ea 16 troleibuze și două autobuze articulate, cu 5,9 milioane de euro, respectiv cu un milion de euro”.

„Adevărul istoric”
Pentru a respecta adevărul istoric, putem reaminti că Primăria Timișoara a achiziționat, în anul 2005, 50 de autobuze noi, urmate de altele cinci în 2006. De asemenea, din anul 2008 circulă cele 50 de troleibuze noi, iar din toamna lui 2010, 30 de autobuze articulate. Toate aceste mijloace de transport în comun au fost achiziționate prin diverse forme de creditare, pe mai mulți ani, astfel că neplata ratelor ar fi fost aproape imposibilă, indiferent cine ar fi ocupat fotoliul de primar al Timișoarei.

De asemenea, fosta administrație lăsase formele îndeplinite pentru achiziționarea de tramvaie noi, tot pe credit, intenția inițială a fostului primar Gheorghe Ciuhandu fiind de a cumpăra 50 de tramvaie, ceea ce însemna înlocuirea întregului parc de rable pe care le vedem și astăzi pe șine.

Cât despre cele două tramvaie trimise la reabilitare totală, acestea sunt sublime, dar lipsesc cu desăvârșire. Vehiculele au părăsit Timișoara acum un an și încă nu este nici unul terminat, deși inițial se estimase că ar fi trebuit să le vedem pe șine încă din toamna lui 2014.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns