Primărie de cinci stele cu așteptare de… un cincinal! La instituția care se mândrește cu cel mai performant sistem informatic, chitanțele trebuie păstrate cel puțin cinci ani

În timpul administrației Gheorghe Ciuhandu, la Timișoara se lansa sloganul ”primăria de cinci stele”. Denumirea a fost ținta multor ironii, municipalitatea fiind taxată ori de câte ori erau semnalate aspecte negative. ”Asta e primărie de cinci stele, cu trafic infernal, străzi desfundate, criză de proiecte, retrocedări scandaloase?” era abordarea prin care municipalitatea era persiflată de cetățenii nemulțumiți.

Puse în situații delicate, autoritățile au nuanțat sloganul, explicând că e vorba doar de sistemul informatic al primăriei, care este unul de cinci stele. Ca atare, există o informatizare care atinge perfecțiunea și nu mai e nimic de îmbunătățit: apeși pe un buton și afli toate informațiile căutate, plătești impozitul, scoți adeverințe și certificate, ai de toate, de la știri până la divertisment.

Oficial, stăm bine

Realitatea din teren nu prea seamănă cu cea prezentată de oficialități. Nu numai că sistemul nu este unul de cinci stele, dovedindu-se chiar primitiv, curios și de neînțeles. Practic, avem calculatoare de ultimă generație, dispunem de specialiști IT care au acaparat piața muncii, lumea a cam învățat să apese tastele, dar, cu toate astea, umblăm tot cu hârtii, cereri scrise de mână și stăm la cozi interminabile.

Cazul de față nu este deloc unul singular, ci reprezintă o mostră a modului bizar în care este conceput sistemul informatic de la Administrația Financiară Timișoara. Consecințele? Oameni puși pe drumuri, nervi și întrebări fără răspuns.

Biblioteci de adeverințe

Timișoreanul Nicolae Colțoiu (foto) s-a prezentat la administrația financiară, solicitând un certificat fiscal. L-a obținut în 2 februarie, pentru ca, tot cu aceeași dată, să-i fie remisă o somație de plată, conform căreia ar avea un debit de 180 de lei.

Inițial, nu a realizat de unde ar proveni acea sumă, fapt pentru care a cerut explicații. I s-a răspuns că este vorba de o amendă primită de la Poliția Oradea, pe care nu a achitat-o. Și-a adus aminte de incident, era vorba de o contravenție din urmă cu doi ani, dar nedumerirea i-a rămas, pentru că știa că a achitat amenda.

Cuprins de indignare, i-a comunicat funcționarei de la ghișeu că nu știe sigur dacă mai are o chitanță veche de doi ani. ”Trebuie să le păstrați cinci ani”, i-ar fi spus angajata, potrivit declarațiilor lui Colțoiu. ”Mi se pare ciudat ca eu să fiu obligat să dovedesc că au greșit ei. Păi, ce trebuie să facem, să punem chitanțele în biblioteci, în loc de cărți? Ce rost mai are, atunci, sistemul informatic?”, se întreabă timișoreanul.

Explicația e pe cât de simplă, pe atât de bizară. Nu este suficient să achiți penalitatea, ci trebuie să trimiți dovada plății exact la unitatea de poliție care te-a amendat. Nu e suficient să o expediezi la structura județeană a poliției, pentru că aici dăm peste un alt sistem informatic ciudat, dar și de o condamnabilă lipsă de comunicare. Așa că în loc de primărie de cinci stele, avem o așteptare de cinci ani.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Un raspuns la “Primărie de cinci stele cu așteptare de… un cincinal! La instituția care se mândrește cu cel mai performant sistem informatic, chitanțele trebuie păstrate cel puțin cinci ani

  1. Stire „de 5 stele” (mai degraba 0).
    Acesta procedura, pe cat de absurda, este nationala si se refera la toate amenzile, nu are legatura neaparat cu primaria Timisoara, ce naiba?

Lasă un răspuns