Prefectura Timiș analizează drepturile bicicliștilor

Prefectura Timiș analizează drepturile bicicliștilor

Prefectura Timiș analizează drepturile bicicliștilor.

Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) Timiș s-a reunit, joi, 16 martie, la solicitarea subprefectului Ovidiu Drăgănescu, pentru a discuta problema legalității circulației bicicletelor și a altor velocipede, în zona pietonală a Timișoara.

CITEȘTE ȘI: Se relansează contractul pentru construcția Variantei Ocolitoare Timișoara Sud

Ședința ATOP, la fel ca și controalele Poliției Locale din aceste zile, a venit ca reacție la accidentarea unei fetițe, în vârstă de trei ani, în zona pietonală din Piața Unirii, de către un biciclist, în ziua de 10 martie 2023.

Subprefectul Drăgănescu consider că hotărârea CLT care da undă verde circulației bicicliștilor și trotinetiștilor în zona pietonală din centrul orașului, adoptată finalul lunii octombrie 2021 este în contradicție cu legea. Drăgănescu susține că legea  interzice circulația „pe două roți” pe spațiile pietonale, fiind exceptați doar curierii. HCL pentru bicicliști este încă valabilă, din cauză că nu a fost atacată în instanță nici de către Prefectura Timiș, nici de vreo altă persoană, ONG sau instituție.

În urma consultărilor, ATOP Timiș a concluzionat că este nevoie de propunerea unui amendament la lege, astfel încât să fie retrasă excepția care îi privește pe curieri, dar și amplasarea de mai multe marcaje pentru bicicliști, dând ca exemplu cele de pe strada Mărășești.

“Am convocat ieri Autoritatea Teritorială de Ordine Publică pentru a discuta HCL din 2021 care permite deplasarea pe vehicule cu 2 roți ș.a. în zonele pietonale din Timișoara. Au fost invitați și dl. viceprimar R. Lațcău, respectiv șeful Serviciului Poliția Circulației TM, L. Dragostin.

Sunt mai multe probleme:

  1. În martie 2021 C.L. Timișoara a modificat HCL 438/2013 (a fostei administrații) care permitea doar accesul pietonilor în zonele pietonale, în conformitate cu OUG 195/2002 și H.G. 1391/2006.
  2. Noua hotărâre, HCL 394/2021, în vigoare, dar în contradicție cu legislația primară care nu permite accesul în zonele pietonale a bicicliștilor (cu o excepție), nu a fost atacată în contencios administrativ de Instituția prefectului sau de orice altă persoană interesată. Așadar, ea este valabilă și aplicabilă.
  3. Excepția de care vorbeam: legislația prevede că în zonele pietonale au acces pe două roți curierii care livrează „din poartă în poartă”. Acesta a fost unul din motivele pentru care C.L. Timișoara a decis ca și ceilalți biciclisti, „ne-curieri”, să poată avea acces în zonele pietonale.
  4. Viteza maximă admisă în zonele pietonale (prevăzută doar pentru curieri) este de 5 km/h ceea ce nu se respectă, dar nu au existat vreodată radare pentru biciclisti.
  5. În zonele pietonale, doar parțial sunt marcate pistele care să indice traseul vehiculelor pe două roți – ex str. Mărășești.

În condițiile date, ATOP Timiș propune:

  1. Extinderea marcării zonelor de acces-piste de biciclete și în zonele pietonale, gen str. Mărășești, pentru a separa pietonii de biciclisti.
  2. Modificarea legislației care permite accesul cu vehicule in zone pietonale a curierilor care livrează din poartă în poartă, ei urmând să se deplaseze în aceste zone doar ca pietoni.

În acest scop va fi sesizat Parlamentului pentru amendarea legii”, a notat subprefectul Ovidiu Drăgănescu, pe pagina sa de Facebook.

 

 

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Prefectura Timiș analizează drepturile bicicliștilor

  1. Cati automobilisti au calcat pe trecerea pietonilor pietoni si nimeni nu a cerut suspendarea automobilelor din oras.In plus sunt cele mai poluante mijloace din oras zgomot, praf, gaze de esapament manele etc.Numarul automobilelor a depasit cu mult limita suportabilitatii
    pietonilor, batrani femeii copiii.Dintre cele mai poluante sunt autobuzele vechi diesel ale primariei si nu se seziaza nimeni sa le scoata cat mai urgent din oras.Cati oameni trebuie sa moara de cancer pulmonar pt ca aceste autobuze sa ajunga acolo unde le este locul la fier vechi. Cine este IDIOTUL care a pus piste de biciclete pe TROTUAR ? Sa fie ROBUL de la BOCSIG ?Sau un altul ? Nicaeri in Europa nu sunt piste de biciclete pe trotuar.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *