
În contextul controverselor create pe tema atribuțiilor polițiștilor locali cu privire la sancționarea participanților la traficul rutier (având la bază Decizia nr. 11 din 19 iunie 2017, publicată în Monitorul Oficial la data de 19 septembrie 2017 a Înaltei Curți de Casație și Justiție), Poliția Locală Timișoara a ținut să precizeze că angajații acestei instituții au aceleași atribuții pe linia sancționării în cazul contravențiilor constatate.
Potrivit reprezentanților instituției, aceste drepturi le sunt conferite de Legea 155/2010 a poliției locale, respectiv, aceea ”de a constata contravenţii şi de a aplica sancţiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staționarea, parcarea autovehiculelor și accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar, de a constata contravenții și aplica sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind masa maximă admisă și accesul pe anumite sectoare de drum, având dreptul de a efectua semnale de oprire a conducătorilor acestor vehicule, de a constata contravenții și a aplica sancțiuni pentru încalcarea normelor rutiere de către pietoni, bicicliști, conducători de mopede și vehicule cu tracțiune animală, de a constata contravenții și a aplica sancțiuni pentru nerespectarea prevederilor legale referitoare la circulația în zona pietonală, în zona rezidențială, în parcuri și zone de agrement, precum și pe locurile de parcare adaptate, rezervate și semnalizate prin semnul internațional pentru persoanele cu handicap”.
Pe de altă parte, Poliția Locală Timișoara a ținut să specifice faptul că nu aplică legea discreționar în ceea ce îi privește pe conducătorii auto și pe bicicliștii care pătrund în zone în care sunt instalate indicatoare care le restricționează accesul, cum este zona pietonală din centrul municipiului.
”Potrivit Regulamentului de aplicare a OUG 195/2002, art. 111, se interzice circulația participanților la trafic pe sectoarele de drum public la începutul cărora sunt instalate indicatoare ce interzic accesul. Fapta, care face parte din clasa I de sancțiuni, este sancționată cu 2-3 puncte amendă și 2 penalizare la permis. La biciclete, conform aceluiași act normativ, art. 161, se interzice conducătorilor de biciclete sau mopede, să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificația <<Accesul interzis bicicletelor>>, faptă sancționată cu 6-8 puncte amendă, făcând parte din clasa a III-a de sancțiuni. În concluzie, nu Poliția Locală stabilește cuantumul sancțiunilor, ci doar aplică legislația în vigoare. De altfel, există posibilitatea ca persoanele care contestă legitimitatea proceselor de constatare a contravențiilor întocmite de polițiștii locali să o facă în fața instanței de judecată”, se specifică într-un comunicat al Poliției Locale Timișoara.
Asta o sa o hotarasca judecatorii. Oricum, comunitarii pierd peste 75% dintre contestatii!