Planuri „mărețe” pentru RATT. Ce li se promite timişorenilor, dar şi locuitorilor din Şag şi Moşniţa

tramvaie Timisoara

Timișorenii pot să afle deja care este noua strategie în ceea ce privește transportul în comun pentru următorii patru ani. În privința vaporașelor, lucrurile sunt clare: pe lângă cele patru care au ajuns deja în custodia RATT, în această săptămână urmează să mai sosească două, ultimul dintre cele șapte fiind așteptat prin 25 iunie. Data începerii oficiale a transportului în comun tot nu este clară, pentru că vaporașele intră pe rând în probe, astfel că plimbările gratuite pe Bega vor mai continua câteva săptămâni.

Tot în categoria mijloacelor de transport în comun plătite din banii timișorenilor se încadrează și cele 20 de minibuze, pentru cumpărarea cărora primăria a declanșat procedura de achiziție încă de anul trecut. Aceste autobuze de capacitate mică, tip Euro 6, ar urma să fie folosite de elevi, pentru transportul la școală, dar și de alți călători de pe liniile secundare de transport, unde există mai puțini pasageri.

„Ele sunt foarte moderne, frumoase, dar, din păcate, nu vin atât de repede cum ne-am fi dorit”, a spus primarul Nicolae Robu.

Încă 12 tramvaie la reabilitat

Tot edilul-șef a mai declarat că deja ar trebui să ajungă la Timișoara unul dintre cele 12 tramvaie care au fost trimise la reabilitat, acesta urmând să se alăture celorlalte două. Reabilitarea ar urma să meargă mai rapid de acum înainte, pentru că toate cele necesare sunt pregătite, iar procesul tehnologic este pus la punct.

„Vom avea tramvaiele înnoite și, în curând, vor fi în total 14. Vom comanda și reabilitarea altora, în 2017. În plus, vrem să și achiziționăm, pe fonduri europene, tramvaie noi, pentru că în exercițiul financiar 2014-2020 pot fi cumpărate pe bani europeni și mijloace de transport în comun. În exercițiul precedent nu puteau fi cumpărate”, a spus primarul.

Achiziția prin fonduri europene împinge, însă, termenul de sosire a tramvaielor noi peste câțiva ani, mai ales că multe sesiuni de depunere de proiecte nici măcar nu au fost deschise, iar procedurile sunt îndelungate.

Legături cu Șagul și Moșnița

După ce RATT va deveni societate comercială, ceea ce se va întâmpla chiar în acest an, de o atenție deosebită vor avea parte legăturile cu comunele periurbane. Cum problemele cu Dumbrăvița și Ghiroda au fost, în mare, rezolvate odată cu inaugurarea noilor linii de troleibuz M14 și M11, atenția municipalității timișorene se va îndrepta spre Șag și Moșnița Nouă.

Locuitorilor din cele două comune li se promit prețuri convenabile, confort și un ritm de circulație care să le satisfacă doleanțele. Cei care vin la locurile de muncă, la cumpărături sau să-și petreacă timpul liber în Timișoara nu o vor mai face cu mașinile personale, așa cum se întâmplă acum, aglomerând traficul și având mari probleme în a-și găsi locuri de parcare, mai ales în zonele centrale. Deocamdată, acestea sunt planurile, enunțate pe un termen destul de scurt, astfel că ar trebui să le vedem puse în aplicare chiar în acest an.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

One thought on “Planuri „mărețe” pentru RATT. Ce li se promite timişorenilor, dar şi locuitorilor din Şag şi Moşniţa

Lasă un răspuns