Pile-Cunoștințe-Relații, la înmatriculările auto din Timişoara

inmatriculari auto 1

Fostul boss a plecat, mafia rezistă. Cam așa poate fi descrisă situația de la Serviciul public comunitar regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor din Timișoara.

După ce a cârmuit ani buni structura, comisarul-șef Dan Jurca s-a pensionat la începutul anului. Noul șef, interimar deocamdată, Dinu Leiba, a preluat lucrurile așa cum le-a lăsat vechea stăpânire și spune că nu știe cum s-ar putea îmbunătăți lucrurile atât timp cât volumul de muncă nu este proporțional cu numărul angajaților pe care-i are în subordine.

Adevărul acesta este, sunt puțin angajați, însă schema deficitară de personal nu este cea mai mare problemă. Faptul că oamenii sunt obligați să aștepte o jumătate de zi pentru a depune un dosar de înmatriculare a unui autovehicul sau de eliberare a unor numere provizorii se datorează firmelor de intermedieri auto, ai căror angajați par să facă ordinea în instituție.

Liste neoficiale

Este imposibil ca un cetățean care nu apelează la serviciile acestor firme și care se așază primul la coadă la ușa instituției să primească primul număr de ordine eliberat în acea zi. Înaintea lui intră cei care sunt înscriși pe o listă de așteptare întocmită de dinainte de angajații acestor firme pentru clienții lor. În jur de 30!

Și asta nu e totul. Pe lângă această listă neoficială, dar tolerată de angajații instituției, firmelor li se permite să depună mai multe dosare între numerele deja eliberate. Așa se face că primele patru-cinci ore sunt alocate… pilelor. Apoi sunt serviți cetățenii de rând. Dacă mai au și ghinionul de a nu dispune de toate documentele necesare asupra lor, umilința la care sunt supuși se repetă în ziua în care revin. Oricât de devreme ar ajunge, tot atâtea ore trebuie să aștepte.

Online-ul nu va rezolva toate problemele

Anomalia acestui sistem merge însă și mai departe. Din lipsă de personal, instituția nu are un ghișeu separat care să deservească cetățenii care și-au pierdut sau cărora li s-au furat documentele mașinii.

Astfel, o persoană care are nevoie de eliberarea unui duplicat (după talon, de exemplu), trebuie să se așeze la aceeași coadă ca și cei care solicită înmatricularea unui autovehicul și să aștepte o jumătate de zi doar pentru a i se prelua o cerere.

Noul șef al instituției spune că se gândește ca în viitorul apropiat să meargă mai mult pe varianta online de programare, lăsând, eventual, un ghișeu și pentru cetățenii care sunt mai puțin familiarizați cu sistemul informatic. ”Asta înseamnă că dacă îți faci acum o programare, îți vine rândul… la vară”, comenta un angajat al unei firme nemulțumit de varianta propusă de Dinu Leiba.

Că o fi sau nu așa rămâne de văzut. Cert este că, în momentul de față, cetățenii de rând sunt batjocoriți de un sistem condus de firmele de intermedieri care fac legea.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

5 thoughts on “Pile-Cunoștințe-Relații, la înmatriculările auto din Timişoara

  1. Am patit si eu asa. cand sa-mi schimb permisul, la ghiseul lor se afla o doamna care asa mi-a vorbit de parca aveam ceva datorii la ea. Pana nu am adus si eu legea pe masa nu s-a calmat. Dupa aceea a vorbit strict la subiect. Cam smecheri cei de la serviciul acesta. A! Si mai e un martafoi imbracat tot timpul la camasa slim cu guler inalt si care asa se uita la tine de parca toti sunt slugile lui. Ar trebui sa vina putin un tsunami printre angajatii acelui serviciu ca prea au prins aripi, prea sus se cred. O zi buna.

  2. Aceste firme impreuna cu instructorii auto (sa nu uitam ca acel personaj denuit CULITA tot instructor auto e la baza) decid pentru bunastarea noastra in masina in Timisoara. Nu e corect ca o persoana care si-a terminat studiile superioare la fara frecventa, cu aere de administrator, sa decida unde si cand se infiinteaza un sens giratoriu de exemplu. Si dupa cum se si vede prin oras, circulatia se desfasoara cam dupa mintea a 8 clase. Acel Culita nu da doi bani pe nimic altceva in afara masinilor si asta se vede in tot orasul. De ce la Cluj se vede ca este vointa? De ce la Alba e la fel ca la Cluj? De ce la noi in Tm traficul este dirijat din culise de un 8 clase? Cine l-a pus pe ala acolo si de ce isi face de cap cu banii si timpul nostru?

  3. Ce să-i faci dacă fostul boss a stat pe ..șezut 20 de ani , ce să mai schimbe , era valoros rău dar fără viziune , las că merge și așa , cum ziceau coco ,cici , bici , pili și alții asemenea , bine că a mai rămas macul , stâlp de bază al fostului boos , cu vocabularul e mai greu și știința în ale circulației dar în rest ciacia e unde trebuie.

  4. un articol scris la intamplare ,te contrazic firmele nu fac legea , firmele fac progamari online ,si isi asteapta randul la programare(te rog sa mergi la o firma la intamplare si sa te informezi) nu tot ce vezi acolo la gramada se numesc firme , se numesc praduitori , nu platesc inpozite , chirie , nu au angajati , eu am inmatriculat o masina la o firma si am asteptat dupa programare online o luna , problema nu sant firmele si pilele (cei care isi faca inmatriculare in 5 zile lucratoare)programarile online sant o solutie pentru mine ca si cetatean stiu ca la ora x merg sa depun dosarul
    (solutia este doua schimburi 3 ghisee online, 1 cu nr de ordine in doua ture )provizorile sa fie tot online

  5. Total neadevarat, e strict la discretia serviciului respectiv. Bancile au ghisee speciale pentru firme si altele pentru persoane fizice. Daca nu aveti personal pentru mai multe ghisee, atunci faceti ore diferite: dimineata pentru persoane fizice, ca sa poata merge lumea la servici, apoi 2-3 ore pentru firme, si la sfarsit inca un pic pentru persoane fizice. Pentru cei care acuzati firmele de „pile si spagi”: firmele NU fac ca numarul solicitarilor sa fie mai mare, numarul lor e exact cat e cererea, nici una in plus, nici una in minus. In plus firmele accelereaza lucrurile deoarece fac partial munca functionarilor, dosarele depuse sunt complete si verificate, nu se sta minute in sir pentru: „Hai domnu’/doamna, am acasa dovada, v-o aduc cand ridic actele, cva rog eu frumos” sau, „habar n-am avut ca fiica-mea trebuia sa vina personal, lucreaza acuma, nici n-am stiut ca C.I. a expirat de 6 luni”. Cine a stat la coada stie: o firma depune 30 dosare in 10 minute, o persoana fizica sta intre 3 si 15 minute pentru explicatii. (pentru curiosi: sunt un simplu cetatean, nu cunosc pe nimeni de la nici o firma de intermedieri si de fapt n-am mai dat pe la serviciul respectiv de ani buni). Serviciul Inmatriculari poate lua exemplu de la finante, nu zic ca e perfect, dar e un model civilizat de organizare, deci se poate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *