Pe o stradă din Timișoara, costul unui loc de parcare pentru riverani este… o amendă pe zi!

Pe o stradă din Timișoara, costul unui loc de parcare pentru riverani este... o amendă pe zi!

Am primit, pe adresa de e-mail a redacției – [email protected] -, o sesizare în care o timișoreancă își exprimă nemulțumirea față de autorități și de poliția locală care, în loc să amenajeze parcări pentru riverani ori să găsească o soluție, recurg la amenzi zilnice. Redăm integral conținutul scrisorii, însă vom păstra anonimatul persoanei respective:

„Bună ziua!
Vin în atenția dumneavoastră cu următoarea situație, extrem de neplăcută:

Pe B-dul Simion Bărnuțiu (zona Modern), se dau aproape zilnic amenzi de către Poliția Locală, pentru parcarea autoturismelor pe trotuar. Suntem pur și simplu într-o situație exasperantă! Nu avem unde parca în zonă!

Locuim de 30 ani în unul din aceste blocuri cu 8 etaje, de pe B-dul Simion Bărnuțiu, și până acum nu am fost niciodată puși în situația de a plăti atâtea amenzi.

Este inuman să-i amendezi pe cei care sunt riverani si trebuie să-și lase mașina undeva în jurul casei.
Cum se poate să nu găsești, ca autoritate locală, soluții, chiar și ele provizorii sau de compromis… să tot analizezi dacă trotuarul de 4-8 metri lățime este prea mare sau prea mic pentru traficul de pietoni din zonă, să vezi dacă, făcând acolo parcări, încurci pietonii sau rezolvi problema… etc.

Toți locatarii sunt exasperați și revoltați pe sancțiunile PLT (n.r. – Poliția Locală Timișoara) si pe indolența cu care autoritățile tratează problema.

În mandatul lui Robu, deși nu a reușit să facă parcări pentru toată lumea din oraș, cel puțin și-a înțeles neputința și Poliția Locală nu dădea amenzi ”nesimțite” pentru că încerci să-ți parchezi mașina în fața blocului în așa fel încât să nu încurci circulația, dar nici să-i deranjezi pe pietoni (trotuarele largi din fața blocurilor pot fi folosite cu respect de toata lumea. Evident, suntem dispuși să plătim pentru locurile de parcare.

Nu poți „justifica” totul… dând clasica replică „ne deplasăm la sesizarea unui locatar”, cum spun de fiecare polițiștii locali care vin să dea amenzi!

Repet, nu avem nicio opțiune și nicio variantă unde să ne parcăm mașinile. Chiar și cu o opțiune de abonament!!!
Locuim de 30 de ani aici! Nicăieri în afara țării nu am auzit de o astfel de situație! Aceste „măsuri” aplicate de Poliția Locală nu au nicio legătura cu ordinea și disciplina… este pur și simplu rea-intenție și rea-voință!

Aveți în pozele atașate amenzi date în 22.12.2023, de către Poliția Locală Timișoara, în fața blocurilor, pe trotuar, și poze cu trotuarele în cauză. Ne putem aștepta inclusiv în ziua de Crăciun cu un „binemeritat cadou”, căci probabil norma de amenzi trebuie făcută!

În speranța unui ajutor, ce poate determina o soluție favorabilă, vă mulțumesc!”

CITEȘTE ȘI: Exclusiv: Directorul Piețe SA Timișoara aruncă banii pe un SUV închiriat, deși societatea are mașină pentru director


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

40 thoughts on “Pe o stradă din Timișoara, costul unui loc de parcare pentru riverani este… o amendă pe zi!

    1. Sigur, solutia e sa va luați biciclete ba, arogantilor. Sau casa la mosnita cucur te proprie.
      Vorba lui Vișan: pretentii aveti cu carul, mă, dar o meserie niciunul.

      1. Vad ca tu dai la pedale pe meseria ta de postac de serviciu. Cucur tare va dati voi de asfalt la anu in Septembrie, adunatura de salvatori de Romania…

  1. In Japonia trebuie sa ai loc de porcare ca sa-ti poti cumpara o masina.
    Noi avem pretentii sa ne asigure primaria loc de parcare si daca se poate gratuit.

    1. Dumneavoastra cred ca nu ati citit bine articolul! Va sugerez sa-l recititi.. in artivol scrie clar ca locatarii cer macar sa poata plati un abonament!

        1. Ești superficial și neatent dar nu știu de ce nu mă mai surprinde deloc analfabetismul functional. În zona respectivă trotuarul are mai bine de 4-5 metri lățime. Discuția este despre locurile de parcare pentru mașinile locatarilor din zonă. Un studiu de circulație pentru mașini și pietoni în respectiva zonă ar putea aduce soluții funcționale. Știi câți pietoni circulă pe respctivele trotuare în timpul zilei? Dar noaptea? De ce nu pot fi parcate mașinile noaptea? Pentru pietonii din imaginația ta?

    2. Vasi, se pare ca nu ai înțeles despre ce este vorba ori nu ai citit cu atenție articolul. Nimeni nu dorește nimic gratis iar primaria nu trebuie să facă nimic altceva decât să-și facă datoria și să găsească soluții funcționale. În Japonia nu-ți aprobă să faci un bloc de locuințe fără să asiguri proporțional locuri de parcare (de exemplu) în proximitate. Oare de ce un hotel are în apropiere locuri de parcare?

  2. Tati nu este vorba de amenda în sine este vorba că trebuie să respectăm regula comunități unde trăim da te duci in Paris tot așa faci că nici acolo nu sunt parcări la discreție parchezi unde poți .Dar Rominasul nu respecta regula el este mă șmecher !!

    1. Tati.. ai inteles exact ce ai vrut din articolul asta! Sau mai bine zis, ce ai putut.
      Femeia spune clar: sa se dea o solutie cu varianta unui abonament pe care locatarii abia asteapta sa-l plateasca!
      Despre ce reguli vorbesti mai exact??

    2. Care este regula comunității? Să locuiești lângă Notre-Dame și să-ți pachezi mașina La Défense? La Paris nu sunt 12 milioane de parcări (câte un loc pentru fiecare) dar îți garantez că sunt mai multe locuri de parcare raportat la numărul de locuitori decât la Timișora…și pentru că nu ne aude nimeni, hai să-ți spun că anual la Paris vin peste 17 milioane de turiști, aproximativ 45.000/zi și nu vezi confuzia asta. La Paris găsesc locuri de parcare în jurul locuinței…la Timișoara, nu.

  3. Felicitări pentru atitudine, pozitie si implicare. Acesta este exemplu clar de cetatnie activa pentru rezolvarea situatiilor in favoarea comunitatilor din care facem parte.

  4. Haideți să nu excludem nici faptul că, în lipsa locurilor de parcare, polițiștii locali dau amenzi și aduc bani frumoși la buget. Încă se practică. Sunt locuri în Timișoara parcă special „amenajate”. Recent, am văzut ceva ce mi-a ridicat semne de întrebare.

    Parcarea de la sala Constantin Jude (fostă Olimpia), jumătate, partea dinspre sală, este rezervată pentru SCM Timișoara (antrenori, jucători etc.). Semnalizat cu indicator și scris pe asfalt, dar cam șters. Poți parca acolo doar cu hârtie oficială de la club, pe care trebuie să o pui la vedere. În ziua la care fac referire, zona rezervată pentru SCM a fost goală, iar în partea de vizavi nu mai erau locuri libere. Au fost șoferi care au parcat în zona rezervată, probabil că unii dintre ei aveau și abonament Timpark. Până aici, toate bune și frumoase, deși nu mi se pare în regulă rezervarea atâtor locuri pentru clubul sportiv, care are locuri amenajate și în fața sălii. Ce m-a deranjat a fost că un echipaj de la Poliția Locală stătea „la ciupeală”, cum se zice. Când un șofer parca în zona rezervată pentru SCM, polițistul de la volan aștepta să plece, apoi mergea la mașină ca să verifice dacă are sau nu hârtie. Dacă nu avea, dă-i cu amenda. Nici vorbă să-l prevină că e pasibil de sancțiune…

    Cam așa mi se pare și situația de pe Bărnuțiu, descrisă în acest articol. Riveranii vor continua să parcheze acolo, pentru că nu au unde în altă parte, cât de cât, aproape de casă. Polițiștii vor continua să aplice amenzi, e un vad bun. Problema se poate rezolva în 2 moduri: fie se dă liber la parcare (contra cost, măcar cu abonament pentru riverani), fie se pun stâlpișori și nu mai urcă nimeni pe trotuar.

  5. Varianta stâlpișori ne arată incompetența autorităților și lipsa dorinței de-a rezolva problema prin soluții funcționale. Varianta gardul nu rezolvă problema pătrunderilor abuzive pe o proprietate. Euducația civică și cetățenia activă este soluția.

  6. De ce la Cluj riveranii au locuri de parcare rezervate? Evident contra unei taxe anuale. În Timișoara nu se poate? In schimb in Timisoara vin cei din MH, GJ, CS și HD și alții, și ocupa locurile libere, fără a plati vreo taxa sau macar impozit primăriei TM. Eu și mulți ca mine dam seara ture prin cartier sa găsim locuri libere la 1- 2 km de domiciliu. Prefer sa platesc o taxa care sa- mi garanteze un loc sigur in fata blocului. Vreau sa spun ca in bloc sunt 20 apartamente, 4 nu sunt locuite( plecați din tara, dar nu le inchiriaza), doar la 7 apartamente sunt mașini. In fata e un spațiu liber neconstriit, deci nu exista blocuri și totuși dacă vin acasă după ora 18,00 nu mai găsesc loc de parcare decat la 2 km.

  7. Timișorenii au ce merită, că doar l-au votat. Nu a fost destul un neamț incompetent, au mai vrut unul și la nivel local. Multă minte nu prea au după cum bine s-a văzut.

  8. Nu este DOAR rea-intenție sau DOAR rea-voință, este planul kriminal al tandemului samuel fritz – ruben lațcău de a elimina cu forța mașinile proprietate personală din oraș. Pas cu pas, citând dintr-un clasic încă în viață. Pentru că așa sunt indicațiili prețioasi primite de toți ăștia de la stăpânii lor psihopați de la Davos, Bruxelles și Washington. Marș mă globaliștilor la stăpânii voștri!

  9. Cred că e frustrant să nu poți parca aproape de locuință , având în vedere că sunt foarte multe mașini în Timișoara !
    In Viena nu poate parca nimeni dacă nu e riveran și cu un abonament rezervat in cursul săptămânii, în weekend e gratuit 🤔!
    Ca turist, e chiar enervat dacă nimerești la o cazare care nu are parcare proprie ,,o spun din propria experiență.
    A trebuit să-mi parchez mașina la 15 minute de mers pe jos, într-un loc la care îți rezervi parcarea printr-o aplicație la care ca străin nu poți avea acces 🤔.
    Când vedem cate mașini din alte localități, județe ,sunt în oraș,care efectiv nu cred că plătesc ceva aici 🤔.
    Nu vreau să vin cu idei de ură sau ceva interpretabil împotriva acestor oameni care până la urmă și-ar dori și ei să participe la rezolvarea acestor inconveniente dacă, autoritățile locale ar face ceva in acest sens !
    Dacă nu măcar să ia ideile altor orașe, fie ele și de afară 🤔!
    Nouă nu ne rămâne decât să sperăm că va fi mai bine 😅!
    Dumnezeu să ne ajute pe toți !
    Pentru cei care au obligația de a lua deciziile, Spor și mult Succes !

  10. Din fotografii vedeți că este și o trecere de pietoni și langa este statia pt transportul in comun? Din cauza asta nu au amenajat loc de parcare in zona respectiva .Alta problema este că la fiecare ap sunt doua,trei sau mai multe mașini…

    1. Astea-s gaselnite domnule…
      Cati metri sunt intre trecerea de pietoni si statia de troleibuz?
      Iar in partea cealalta? Nu este o alta trecere de pietoni, nici acolo nu e justificata parcarea?
      Toti umblati cu bicicleta sau pe jos, mai nou?
      Chiar asa am ajuns? Toti suntem cu „verde pentru biciclete” acum???

    2. Eddie, nimeni nu le cere să facă parcare în zona ”trecere de pietoni” și ”stație transport în comun”. Autoritățile au obligația să facă analize și studii din care să reiasă cea mai bună soluție posibilă în astfel de situații. Aplicând amenzi nesimțite și, care în realitate sunt nule de drept (”nulitate absolută” din punct de vedere juridic – baza legală invocată pentru sancționarea parcării în loc interzis este una care nu are nicio treabă cu atribuțiile Poliției Locale) nu rezolvă situația. În cazul în care la un apartament sunt mai multe mașini, se atribuie prioritar pentru o mașină iar în cazul în care mai sunt disponibile locuri de parcare în apropiere, se vor atribui treptat la fiecare dintre locatari. Este important să se caute și să se găsească soluții. Justificările aiurea și la nesfârșit sunt pentru incompetenți și incapabili. Nu trebuie să căutați probleme ci soluții!!!

  11. Singura solutie pentru un oras civilizat este desfiintarea parcarilor. La noi cand faci un bloc te obliga sa faci un numar minim de parcari. Afara au numar maxim de parcari. Daca vrem o tara ca afara asta e directia!

  12. La Cluj locurile de parcare sunt rezervate pe bază de abonament. In fiecare cartier sunt câteva locuri fără plată pentru cei care vin în vizită (ce-i drept foarte puține).
    Interesant este că în zonă centrală nu poți nici măcar să staționezi pe locurile de parcare (cam ca și la Viena). Am oprit să las un pachet…a apărut un polițist local care m-am atenționat (acolo patrulează încontinuu).
    Concluziia este că organizarea la administrația Timișoara este foarte slabă iar polițiștii locali la fel ca în toate domeniile…unii gândesc (noroc că-s mai mulți)… alții… la rupere!
    Într-o zi am avut o discuție cu unul care după grai era din MH (fapt confirmat după ce l-am întrebat) care dădea amenzi în stânga și-n dreapta doar la timișoreni, că na…erau la mâna lui!
    Repet și subliniez, din aceștia sunt foarte puțini…
    În orice caz uitându-mă in urmă la ultimii 14 ani, am senzația că nu mai există speranță să avem o administrație normală, sănătoasă.😌😌😌

  13. La achiziționarea unei mașini nu vine atașat cu loc de parcare.
    Dacă-ți cumperi barca, te asiguri că ai loc la cheu, doar nu o lași în larg și înoți la mal și nici nu o proptești pe mal.
    Îți cumperi avion, te asiguri că ai hangar pentru el, nu îl parchezi pe pista de aterizare/decolare.
    Nu-ți cumperi pământ în mijlocul câmpului, îți faci casă și dupaia ai pretenții de drum asfaltat, curent, canalizare, apă, gaz și faci scandal că primăria nu rezolvă aceste probleme.
    Problema parcărilor este una reală și știu că este frustrant, dar nici sa parchezi pe trotuar, este al pietonilor și trebuie să-i respectăm.
    Văd că pretenții are toată lumea, chiar și soluții contra cost, dar se gândesc ei și la logistica? Nu, deloc. Hai să dărâmăm un bloc cu 10 etaje, fie el și doar cu 4 etaje, și amenajam un loc de parcare pentru 15-20 mașini. Daca va amenajează locuri de parcare la ieșire din oraș, unde este loc pentru așa ceva. Nu-i bine, vreți lângă bloc, într-o zonă comunistă, gândită de un comunist pentru o mașină, maxim doua la fiecare bloc. Spațiul disponibil nu se poate inventa acolo unde nu mai este spațiu…
    Problema parcărilor nu este doar in zona Modern, la fel este și în Bucovinei, Dacia, Șagului, Girocului, Soarelui… aproape în tot orașul.
    Haideți să fim realiști.

    1. Cristi, pentru că mă consider suficient de realist, îmi permit să comentez cele scrise de tine aucându-ți argumente și în special să-ți spun că probelemele și dificultățile care apar se rezolvă prin analiză și căutarea de soluții, nu prin justificări duse la infinit și neputință. Atunci când îți cumperi un bun mobil el este purtător de taxe și impozite – unele chiar anuale (care într-un stat civilizat au destinații civilizate și serioase…iar la noi plătesc salarii) care, este înregistrat și este implicit legat de un bun imobil (o adresă unde proprietarul locuiește) așadar, dacă informațiile sunt analizate și procesate se pot face multe predicții care duc la găsirea soluțiilor. Poți să-ți cumperi pământ unde dorești fără să fie implicită construcția unei case. Dacă primăria prin serviciile administrative asociate îți dă autorizație de construire, trebuie să o facă respectând legea și numai dacă ai toate condițiile asigurate: drum, energie electrică, canalizare, apă, etc. Construcția unui case este purtătoare de taxe și impozite…Ai înțeles ceva până aici? Dacă da, putem să mergem mai departe…iar dacă nu, avem o problemă și trebuie să găsim neapărat o soluție. Pretențiile sunt reciproce, oamenii/populația de la autorități și autoritățile de la oameni/cetățeni. Logistica sau modul de operare și implementare, depind doar de competența și înțelepciunea autorităților care se rezolvă având oameni credibili și competenți în structura lor. Este suficient să se facă studii de circulație zonală (pietoni, mașini, autovehicule, etc.), studii de impact și să definească necesități și priorități. Nimeni nu dorește să reinventeze roata dar nici să-l luăm la infinit pe NU în brațe și să dăm mereu vina pe timp și pe comunism. Dacă toate zonele amintite de tine sunt cu probleme este doar din cauza incompetenței și neputinței autorităților, cetățenii nu au nici o vină iar pentru asta nu trebuie să le fie ”închisă gura”. Dezvoltarea haotică a acestor zone, lipsa unor strategii coerente pentru dezvoltarea urbană, lipsa unor modele prin care să se dezbată cu populația/cetățenii din fiecare zonă care sunt problemele și necesitățile, respectiv să se ajungă la soluții prin decizie și asumare comună, ar putea fi utilă tuturor, autorităților și cetățenilor. Obligația noastră este să plătim taxe și impozite, să fim practicienii unei cetățenii active iar autoritățile au abligația să folosească aceste taxe și impozite cât mai bine, în folosul comunității, al oamenilor/cetățenilor, care sunt realiști pentru că își doresc un trai civilizat de mai bine de 30 de ani! Eu aș spune că avem nevoie de autorități competente și practice! Crăciun Fericit!

      1. Starea de fapt e următoarea: locatarii parchează pe un trotuar larg, in dreptul unei stații de autobus și a unei treceri de pietoni… blocându-le acestora accesul deci! Ce rezolvare vedeți voi în situația asta? Sa mute autoritățile statia și trecerea de pietoni în altă parte și să vă facă voua parcare în fața blocului? Sau să plătiți o taxa (exista abonamentul anual de riveran) „extra” că să puteți parca in continuare pe trotuar? Vă întreb din perspectiva unuia care locuieste la două străzi distanță de centrul universitar…și aici oamenii nu parchează pe trotuare sau spatii verzi, deși locuri de parcare nu prea găsești în timpul zilei! Și eu daca vin mai devreme de ora 17 acasă trebuie sa caut loc de parcare…și găsesc…la cel mult 5 minute de mers pe jos! Și așa face toată lumea din zona! Aia cu parcatul la 2 km distanta spuneți-o la alții! Și amenzi se dau zilnic in toate zonele, mai ales în cele centrale! CIVILIZATI-VA! Timișoara NU este o parcare!

        1. …din păcate cred că ”stai” în copac sau ”pe gânduri” dacă atât ai reușit să înțelegi. În dreptul stației de autobus nu se poate parca (privește cu atenție fotografia) pentru că are refugiu acoperit pentru călători iar în dreptul trecerii de pietoni se poate restricționa parcarea. Se sugerează amenajarea unor locuri de parcare în continuarea stației de autobus (vezi ultima fotografie). Ar fi minunat să vă informați și să vă folosiți mintea la capacitatea maximă…dacă tot v-ați trezit să vă expuneți părerea. Oare de ce la Timișoara, NU se poate face nimic și toate lucrurile sunt la întâmplare? Păcat de Timișoara noastră căci fără parcări și un urbanism eficient vă rămâne o urbe hâdă și nefuncțională.

    2. Da, dar probabil nu in toate aceste zone se dau amenzi zilnic!
      Dar nu are rost… sunt convinsa ca nu va confruntati cu o astfel de situatie.. deci datul cu parerea.. e gratuit.
      Astia suntem.
      Pacat.

    3. Cristi, am înțeles exact cum gândești!!! Ești tare de tot…și pentru asta m-am apucat să construiesc o clădire, o clinică sau poate un atelier, mai am vreme să mă decid pentru că fică-mea este studentă la medicină și fiul meu la politehnică. Morala: nu începe o școală sau o facultate până când nu ”te asiguri” că ai un loc de muncă! Bravo!!!

  14. Toți care au fost sancționați, pot face contestație în instanță și li se va anula amenda, pe motiv legislativ. In OUG 195 din 2002-republicata,Art 72, scrie că un autovehicul se poate parca pe trotuar, dacă spațiul rămas liber pentru pietoni are cel puțin 1 metru, ori, din pozele atașate, reiese că e mai mult de 1 metru, rămas pentru pietoni. Așadar amenda este abuzivă, adresati-va Instanței și amenzile se vor anula.

    1. In forma actuala a actului normativ menționat e altfel , din păcate. Au scos aia cu 1 m de trotuar. Acum trebuie administratorul drumului sa vina și să marcheze. Deocamdată e nasol la noi la modern. Niste măgari ăștia de la Pol locală

  15. Oameni supărați că nu sunt lăsați să parcheze pe trotuar pentru că vezi doamne au blocul in spatele trotuarului :))
    Bizonii se pot activa, adevărul este că dacă ai decenta să mergi 5 minute pe jos poți găsi loc de parcare oriunde in Timișoara.

    1. Ești doar în filmul tău dacă doar atât ai priceput din ce își doresc oamenii/locatarii din zonele respective. Nu se discută despre 5 sau 10 minute de mers pe jos…ar fi minunat să fie chiar 15 minute, dar unii merg spre vest iar alții spre est sau în orice altă direcție ca și în mișcare browniană. Acest dute-vino și căutări disperate pentru un loc de parcare, poate să fie rezolvat prin competență și spirit civic, adică de autorități locale în slujba cetățeanului. Există o limită peste care fenomenul devine insesizabil… implementarea de reguli de urbanismu si amenajarea teritoriului.

  16. Tic tac, tic tac…doar cateva luni pana la alegeri.
    Multumim pentru insistenta si perseverenta cu care ne-ati convins sa nu stam acasa in ziua alegerilor. Probabil.. niste strazi intregi!
    Spor la treaba!

  17. Un specialist în urbanism, studiu de circulație și amenajarea teritoriului este suficient să analizeze ultima fotografie din articol și să vadă că zona în studiu este în continuarea stației de autobus, unde sunt 3 benzi și ”jumătate” care pot fi gândite și ”redesenate” împreună cu trotuarul de mai bine de 4-5 metri lățime în așa fel încăt să se rezolve o parte din problemele existente în zonă. Nu?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *