Parcările din zona centrală a Timişoarei, doar vorbe

parcari 3

În ultimii șapte-opt ani s-a vorbit foarte mult despre necesitatea amenajării unor parcări în centrul Timișoarei. S-au lansat propuneri, au fost stabilite spații dar, până la urmă, nu s-a materializat nimic. În timp ce alte orașe europene dispun de astfel de parcări ca de niște facilități firești, în orașul de pe Bega lucrurile se întâmplă pe dos.

Citeşte şi: S-a decis: ora de vară dispare!

Desigur, municipalitatea a lansat câteva variante, însă ba pe un teren care nu-i aparținea, ba pe unul ocupat de garaje, ba pe altul pentru care nu reușește să facă un schimb acceptat de autoritățile centrale. În același timp, primăria s-a ocupat să amenajeze parcări în unele cartiere de blocuri, cel mai recent exemplu fiind cea de pe Strada Pepinierei.

Totuși, ce se întâmplă cu zona centrală, unde cererea este destul de mare, în special după ce pe străduțele din Cetate a fost interzisă circulația autovehiculelor? Mai nimic, se poate spune, problema fiind lăsată în suspensie, chiar dacă, în perspectiva anului 2021, această parte a orașului va fi foarte solicitată de turiști, iar mulț dintre ei nu vor fi foarte încântați să folosească serviciile Societății de Transport Public Timișoara, fosta regie de profil, sau să meargă pe jos.

Cei care au treabă în centru sau vizitatorii apelează la parcările municipale sau private deja existente, nici una, însă, nefiind construită pe mai multe niveluri, astfel încât suprafețele de teren să fie întrebuințate cu maximă eficiență.

Există, desigur, și persoane cărora nu le pasă de interdicțiile de a intra cu mașinile pe străzile pietonale, cel mai banal exemplu fiind strada Sergent Constantin Mușat, pe care staționează în voie tot felul de autoturisme, chiar dacă indicatorul „Circulația interzisă pe ambele sensuri” e foarte vizibil dinspre Piața Mărăști.

În căutarea variantei ideale

Edilul-șef al Timișoarei are, deocamdată, alte intenții legate de parcări. Nicolae Robu se arată mai preocupat de rezolvarea problemelor de parcare din cartierele de blocuri, decât de cele din buricul târgului, și nu s-a arătat nemulțumit că administrația județeană sau chiar firmele private ar putea să o ia înaintea primăriei în ceea ce privește construirea unei parcări cu multe niveluri.

„Principala noastră problemă e tocmai lipsa de teren, că dacă aveam, făceam noi parcare în zona centrală. Acum așteptăm, poate vreo firmă cumpără ea teren în zona centrală. Nu exclud varianta. Așa cum s-a făcut pe vremuri parteneriat în Piața 700 pentru acea parcare subterană, s-ar putea face și acum, doar că nu avem un teren adecvat.

Avem niște variante și vom vedea dacă vom construi parcări cu bani de la bugetul local sau vom construi într-un parteneriat cu un investitor, dar nu mai putem merge așa, fără să construim parcări, chiar dacă ele nu sunt în poziție adecvată. Parcări de genul acesta, cu 1.000 de locuri, nu le faci pentru un an-doi, ci pentru 100 de ani și atunci nu ne-am grăbit, pentru că am vrut să găsim o variantă ideală, dar se pare că nu are finalitate demersul nostru în acest sens. Și atunci, recurgem la soluții de back-up. Vor fi bine-venite și cele pe care le vom realiza în cartiere, o să vedeți”, a declarat primarul Timișoarei.

Ar mai fi o soluție

Cu alte cuvinte, primăria se cam dă bătută în materie de parcări centrale cu multe etaje, pentru că nu dispune de un teren de 2-3.000 de metri pătrați în această zonă.

În schimb, o altă instituție, și anume Consiliul Județean Timiș, are în proprietate un teren ultracentral, pe locul fostului Centru militar zonal, unde se află deja în exploatare o parcare. CJT intenționează să ridice aici o parcare cu mai multe etaje, care s-ar putea înălța până la nivelul clădirilor din vecinătate, adică șase-șapte etaje.

În noul imobil ar putea fi parcate câteva sute de autoturisme. Dar și despre acest proiect se vorbește de prin 2014, unii optimiști estimând la acel moment că parcarea s-ar putea finaliza în 2015. Totuși, ieri, consilierii județeni au făcut un pas înainte, întrucât au aprobat în buget alocarea sumei de 50.000 de lei pentru întocmirea unui studiu de oportunitate pentru realizarea parcării.

Un termen de finalizare este greu de avansat, iar în această situație, nu mai rămâne decât să așteptăm investitorii privați, cărora, în mod sigur, nu le-ar trebui atâția ani să spună dacă se poate sau nu să ridice o astfel de construcție.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *