Parcarea de la Modex, teren de vânătoare pentru angajații TimPark

Timișoara se dovedește, pe zi ce trece, un oraș tot mai „smart”, asta o putem observa cu toții. Atâta doar că, de multe ori, traducerea englezescului „smart” nu are sensul dorit, cel de „inteligent”, ci unul de șmechereală ieftină.

Aceasta este trista concluzie a unui timișorean care a făcut, ieri dimineață, imprudența să-și parcheze autoturismul (cu numere de București, pentru că aparține firmei la care lucrează) în buricul Timișoarei, la Modex. B.G. a utilizat telefonul pentru a achita o oră de parcare, după cum se vede în fotografie, și a primit confirmarea că poate staționa timp de o oră, până la 9,31.

Omul și-a văzut de treabă, a intrat într-o instituție bancară din Piața Victoriei, iar la ora 9,25, conform celor relatate nouă, s-a întors în parcare.

Acolo îl aștepta o surpriză neplăcută: un proces-verbal de amendă, întocmit de angajații TimPark, pentru că nu a achitat contravaloarea parcării, redactat – culmea! – la ora 9 și 14 minute, deci înainte să expire timpul pentru care achitase parcarea.

În zadar a vorbit cu oamenii sistemului, aflați încă în zonă, aceștia i-au spus că nu a plătit și l-au îndrumat spre sediul TimPark. Acolo, altă discuție, altă concluzie năucitoare: un angajat IT i-a explicat că nu a trimis bine sms-ul și că are două posibilități – achită amenda sau depune o reclamație.

Conform relatării lui B.G., acesta a depus, tot ieri, o reclamație în acest caz, supărat că este pus să plătească pe nedrept, deși a respectat reglementările legate de sistemul de parcare din Timișoara.

Despre sistemul TimPark s-au vorbit și s-au scris multe, dar în acest caz se nasc întrebări care ar putea să-i pună serios la îndoială eficiența.

Sms-urile ajung sau nu în sistem și după cât timp?

Procesele-verbale de amendă se întocmesc cumva pe sprânceană, acordându-se o atenție specială celor cu numere din alte părți ale țării, cu speranța că șoferii nu vor avea timp să depună reclamații și vor prefera să plătească?

Și, până la urmă, care o fi rostul plății prin sms dacă nu te poți baza pe ea? Dar al sistemului TimPark, în general?

La toate acestea doar autoritățile în drept pot răspunde, dar probabil că au alte treburi.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 Răspunsuri “Parcarea de la Modex, teren de vânătoare pentru angajații TimPark

  1. Inainte de toate trebuie clarificat ca nu discutam de amenzi, pentru ca nu intra sub incidenta OG 2/2001 privind regimul juridic al contraventilor si nici a Codului Rutier, ci vorbim de o banala taxa de penalizare, reglementata de un banal regulament Timpark aprobat printr-un HCL. Da, HCL-urile sunt obligatorii a fi respectate si aplicate in unitatea administrativ teritoariala in caree au fost adoptate, insa in momentul in care ai ales sa aplici un astfel de sistem, trenuie sa-ti asiguri toate masurile pentru ca sistemul sa fie unul erfect functional. Am lucrat destrui ani in acest sistem si stiu modul in care se lucreaza: nepasare, indiferenta si aroganta! Revenind la povestea timisoreanului nostru, atata timp cat a primit mesajul de confirmare al parcarii, cred ca orice discutie legata de aplicarea/anularea taxei de penalizare este de prisos! Ai dovada? Se anuleaza taxe! Fara alte discutii! Acest sistem trebuie schimbat in mod cert si fara alte discutii, pentru ca este unul defectuos. O zi de vineri frumoasa!

    1. Mihai, Mihai pe cand lucrai ……, parca ti se zicea si „pinochio” pentru ca spuneai numai adevarul de fiecare data……… iar in perioada in care ai lucrat acolo stii foarte bine cat si cum ai profitat (nu intodeauna legal). Astfel, unii te-ar sfatui sa fii mai atent la ce si cum spui „sa nu mai faci ca pinochio”, pentru ca la cate „bube” ai tu nu exista tratament si aceste bube pot deveni vizibile oricand chiar si intr-o campanie electorala (daca te-ai decis sa candidezi).

  2. Greseli se intampla, nimic nu e perfect, poate a gresit TimPark, poate a gresit clientul. Din toata povestea relatata un lucru m-a scarbit: reactia functionarului, destul de des intalnita in scumpa noastra tarisoara, „ori platiti amenda, ori faceti reclamatie”. Prezumtia de nevinovatie trebuie sa primeze, omul vine cu SMS-ul pe telefon, TimPark analizeaza, ia o decizie. Prima reactie trebuie sa fie: „aveti dovada ca ati platit? Da, atunci faceti reclamatie si vom analiza.” Cuvantul „amenda” nu are ce cauta in aceasta faza, altfel nu sunteti cu nimic mai buni decat Ingerii Galbeni.

  3. Daca o fi ceva folositor in orasul asta, parcarea cu SMS este. Eu parchez de vreo 10 ani asa si nu am primit amenda. E adevarat ca am numar de TM :).

Lasă un răspuns