Organizația Teach for Romania formează și premiază profesori, în contextul în care susține acordarea burselor de merit pentru primii 30% dintre elevii unei clase indiferent de media lor

Organizația Teach for Romania formează și premiază profesori, în contextul în care susține acordarea burselor de merit pentru primii 30% dintre elevii unei clase indiferent de media lor

Organizația Teach for Romania formează și premiază profesori, în contextul în care susține acordarea burselor de merit pentru primii 30% dintre elevii unei clase indiferent de media lor

O organizaţie non-guvernamentală din România, care se susține că ”pregăteşte oameni valoroși, cu sau fără experiență anterioară de predare, pentru a deveni educatori, învăţători sau profesori în învăţământul de stat pentru copiii din medii vulnerabile”, este una dintre asociațiile care au susținut de la bun început noile criterii de acordare a bursei de merit pentru elevi, criterii care încă generează valuri de indignări în rândul comunității educaționale și a societății civile.

Este vorba de organizația Teach for România, parte dintr-o rețea globală cuprinsă în peste 60 de țări ce activează în zona educației și care își desfășoară activitatea pe teritoriul țării noastre din anul 2014.

Deși scopul declarat al organizaţiei este ”să intervină pe termen lung în procesul de reducere a inechității educaţionale şi să dezvolte abilități de viață la elevi”, Teach for România este promotor al noilor criterii de acordare a bursei de merit indiferent de media elevului, dacă aceasta se înscrie în primele 30% dintr-o clasă, în ordine descrescătoare.

CITEȘTE ȘI: Dispare schela, apar roata de iarmaroc și căsuțele de Crăciun – degringoladă totală în Piața Victoriei

Astfel, în funcție de nivelul clasei, pot primi bursă de merit elevi cu medii de 5, dar nu și cei cu 9.

Teach for România a susținut de la început proiectul noilor criterii de acordare a burselor de merit lansat în consultare publică de Ministerul Educației, blamând ”paradigma elististă în care am funcționat până acum”, apreciind că ”rezultatele școlare rezultatele școlare depind, de cele mai multe ori, de statutul socio-economic al părinților.”

”Avem deplina convingere că a fi în primii 30% din clasa ta e un merit care trebuie recunoscut fiecărui copil din Romania și că soluția propusă în actuala metodologie va fi un catalizator al interesului pentru învățare al elevilor acestei țări”, conchide Teach for România, în contextul în care, la nivel național, peste 8.000 de elevi cu medii sub 5 primesc bursă de merit.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *