Noua structură a Pasajului Jiul străpunge pământul de sub calea ferată

lucrari jiul 1

 

Șantierul de la Pasajul Jiul a intrat într-o nouă fază, poate cea mai spectaculoasă din punct de vedere tehnic. Specialiștii în construcții au lansat marţi chesonul culeei care va ajunge, într-un final, sub pasaj, fără să deranjeze traficul feroviar.

Viteza de înaintare este foarte redusă, astfel că va dura – conform constructorilor – circa patru zile până când culeea va ajunge cu totul sub calea ferată.

„Nu este foarte spectaculos, pentru că avansarea e lentă. Străpungerea nu va opri traficul rutier, viteza pătrundere e una redusă, dar în câteva zile vom vedea că e făcut pasajul. Există toate condițiile ca în toamnă să dăm în funcțiune pasajul. Eu apreciez că acest lucru se va întâmpla cam în luna septembrie, deși contractul prevede primăvara anului viitor, adică aprilie 2018”, a declarat marţi primarul Timișoarei, Nicolae Robu.

Echipat cu cască de protecție, edilul a urcat la înălțime pentru a vedea personal cum înaintează culeea, centimetru cu centimetru.

În etapa următoare a lucrării, de la 1 iunie, pentru că atunci este obținută aprobarea de la CFR, se va întrerupe traficul feroviar pe linia dinspre nord și se va monta podul nou. Acesta se va sprijini, pe partea dinspre gară, pe noua culee care a fost construită acolo, iar în partea cealaltă, pe noua culee, care tocmai străpunge pământul în aceste zile. Va fi necesar să se demonteze podul vechi, precum și o porțiune de cale ferată.

După acest pas, va avea loc unul similar pe partea cealaltă, cu linia ferată dinspre sud. După aceasta, conform primarului Timișoarei, se poate spune că ceea ce a fost mai greu a trecut.

 

pasajul jiul 2

„În subteran lucrările sunt făcute, avem un sistem nou de evacuare a apei pluviale, ca să nu mai pățim ce se întâmpla și la acest pasaj, și la Popa Șapcă, adică la fiecare ploaie mai abundentă să vedem mașini plutind. Vom avea o stație de pompare puternică și rezervoare din care apa va fi trimisă spre sistemul de canalizare al orașului. Închipuiți-vă ce diferență va fi când aici vom avea cinci benzi de circulație. Pe aici trec câte 1.000 de mașini pe oră, pe fiecare bandă”, a mai declarat, pe șantier, Nicola Robu.

Pasajul va avea și un sistem special de încălzire, cu curent electric, astfel încât carosabilul să nu fie afectat de eventuale depuneri de gheață.

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Noua structură a Pasajului Jiul străpunge pământul de sub calea ferată

  1. ce mai reproduceti voi vorbele boului nostru de primar! Pai cretinule de primar, rutele alternative de tranversare a liniilor de cale ferata le-ai oferit inainte de a-ti bate joc de fraierii cu masina din TM?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *