Oficialii de la minister, tot nemulțumiți de lotul 3 Lugoj-Deva

După noua vizită inopinată a ministrului transporturilor, Lucian Șova, și a directorului Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Ștefan Ioniță, au apărut și reacțiile oficiale.

„Pe cei 21 de kilometri ai lotului 3, specialiștii au constatat o mobilizare extrem de slabă a constructorului și deficiențe în execuție. Lucrau doar 90 de muncitori și 70 de utilaje. Mare parte din echipă a fost retrasă imediat ce ministrul a părăsit șantierul.

Asocierea a primit până acum penalizări de 1,5 milioane de euro. Stadiul fizic și financiar al acestui lot este de 82 la sută, însă există foarte multe probleme de calitate pentru care MT și CNAIR poartă de aproape un an nenumărate discuții cu antreprenorul pentru remediere”, au comunicat cei de la CNAIR.

Dacă lotul 3 nu pare să satisfacă exigențele oficialilor, lotul 4 se prezintă mai bine: „Pe lotul 4 al autostrăzii Lugoj-Deva (22 de kilometri) mobilizarea este foarte bună.

Se lucrează în ritm susținut, cu 700 de muncitori și 300 de utilaje. Stadiul fizic este de 76 la sută.

Mai sunt de executat lucrări precum cele de la nodul Șoimuș, lucrări de infrastructură, suprastructură și rampe pasaj și de finalizare a unor elemente de siguranță a circulației”. În urma rapoartelor întocmite pe baza controlului, se vor dispune măsuri în consecinţă, cu scopul de a remedia situaţia actuală.

La acțiunea de control au participat prefectul județului Timiș, Eva-Georgeta Andreaș, reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), ai Poliției Rutiere și ai Inspectoratului Teritorial de Muncă (ITM), precum și prefectul judeţului Hunedoara, Fabius Kiszely, alături de președinții consiliilor județene Timiș și Hunedoara, Călin Dobra şi Mircea Bobora.

„Preocuparea ministrului Lucian Şova pentru terminarea lucrărilor cât mai repede trebuie salutată, deoarece zona Făget este una intens circulată de mașinile de mare tonaj, iar prioritatea noastră este să descongestionăm traficul din zonă.

Acest obiectiv de investiții este important pentru dezvoltarea viitoare a județului și pentru tranzitul mărfurilor spre/dinspre celelalte țări din Uniunea Europeană. Am transmis reprezentanților guvernamentali și constructorilor că orice prelungiri de termene devin inacceptabile”, a declarat președintele CJT, Călin Dobra.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns