O rușine națională! De la Moldova Nouă la Timișoara, pe la vecinii sârbi

Drumul care pornește din Moravița și ajunge spre Oravița, Cheile Nerei, Moldova Nouă și Clisura Dunării este național doar cu numele, dacă ar fi să ne luăm după halul în care arată: groapă lângă groapă. Și nici n-ar avea cum să arate mai bine dacă șoseaua a fost construită prin 1960 și nu a mai avut parte de o reabilitare completă din 1975.

Toate demersurile făcute de cei care folosesc DN57 – petiții, interpelări parlamentare, strângere de semnături – au fost, până acum, zadarnice, pentru că toți au promis, dar nimeni nu a făcut nimic. Din păcate, cu toate că documentația este întocmită, responsabilii de la nivel central ai drumurilor naționale nu au reușit să găsească fondurile necesare.

Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRDP) Timişoara a intenţionat să reabiliteze, prin programul de lucrări de reparaţii capitale, începând încă din 2007, sectorul de drum al DN 57 cuprins între localităţile Moraviţa – Oraviţa.

Astfel, obiectivul „Consolidare DN 57 km 152+990 – km 200+745 Oraviţa – Moraviţa” este propus în lista preliminară a creditelor de angajament pe anul 2016 pentru obiective de investiţii şi reparaţii capitale cu finanţare de la bugetul de stat încă din luna noiembrie 2015, dar până în prezent nu au fost identificate fondurile necesare.

De-a lungul anilor, tot felul de oameni politici cu funcții locale au făcut promisiuni că DN57 va fi reabilitat.

Cu o lună în urmă, fosta CNADNR (Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România) a fost reorganizată de guvern, astfel că avem acum Compania Națională de Investiții Rutiere (CNIR) și Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), aceasta din urmă fiind responsabilă de alocarea efectivă a banilor.

Avem proiect, dar nu sunt bani

DRDP Timişoara a întocmit şi deţine documentaţia tehnică la fază DALI (documentație de avizare pentru lucrări de intervenții) pentru obiectivul menţionat, urmând ca după identificarea şi aprobarea fondurilor, să fie demarate procedurile de achiziţie publică pentru a se întocmi restul actelor şi execuţie.

Lucrările propuse prevăd consolidarea structurii rutiere existente pe toată lungimea traseului, cu păstrarea integrală a traseului în plan şi profil longitudinal, acestea realizându-se pe suprafața existentă, fără a fi necesare exproprieri de terenuri. Costul investiției de consolidare a DN57 între comuna timișeană Moravița și orașul cărășean Oravița, pe o lungime de circa 50 de kilometri, se ridică la 138,8 milioane de lei.

În prezent, conform datelor DRDP Timișoara, alocaţia bugetară aprobată pentru acest obiectiv este de 521.000 de lei, iar valoarea creditelor de angajament pentru acelaşi obiectiv este de zero lei, adică banii nu ajung nicicum. Până se hotărăsc forurile centrale să întreprindă ceva serios, regionala de drumuri naționale a pus plombe pe porțiunea dintre Moravița și Comorâște și va continua până la sfârșitul anului.

De la Moldova Nouă la Timișoara, pe la vecinii sârbi

Deocamdată, porțiunea din DN57 care merge de la Oravița spre Moldova Nouă și Clisura Dunării, aflată într-o stare la fel de proastă, nici nu a fost luată în calcul de autorități. O parte dintre cărășenii care au ghinionul să se afle aproape de DN57 și-au făcut, încă de câțiva ani, obiceiul să meargă la Timișoara prin Serbia, adică ies din România pe la Naidăș, parcurg șoselele vecinilor și intră înapoi în țară pe la Moravița.

Poftiți în Banat, pe drumurile noastre!

În anii care urmează, este de așteptat ca numărul de turiști străini, dar și români care vizitează Timișoara să crească și mai mult, mai ales în contextul în care vom fi Capitală Culturală Europeană. Oaspeții vor fi plimbați prin toată regiunea pentru a-i cunoaște frumusețile, dar cum le vom arăta Cheile Nerei sau Clisura Dunării cu o asemenea rușine de drum național? Poate doar dacă îi păcălim că vor ajunge acolo pe un traseu special de off-road…


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

14 Răspunsuri “O rușine națională! De la Moldova Nouă la Timișoara, pe la vecinii sârbi

  1. Daca merg spre moldova noua dinspre timisoara, cu o autoutilitara logan, trebuie sa platesc ceva? Gen vinieta sau alta taxa?

  2. sunt rusini mai mari. comparati preturile la legume si fructe de pe pietele din banatul romanesc timisoara,resita oravita) si cel sarbesc (kalugerovo,biserica alba) veti observa ca preturile din banatul sarbesc sunt la jumatate fata de cele de la noi.

  3. Partea si mai proasta-i ca pe traseul dintre Timișoara și Moravița, abia reparat, chiar dacă era intr-o stare destul de buna, au apărut deja gropile în carosabil, semn că materialul aplicat, este de foarte proasta calitate! Sunt curios cine a luat diferența banilor din investiție, în condițiile în care lucrarea are girul guvernului Ponta, preocupat în mod deosebit de relațiile cu Puțin, via Serbia!

    1. Ratusca macanitoare, daca ai locui in zona nu ai comenta asa, cred ca ar trebuit sa ne bucuram cand intalnim asa inteligenti ca tine…pisate-am in gura

  4. datorita nemernicului ala de frunza verde avem asa drumuri si acum vrea la parlament nevastasa nu a furat destul el????

  5. RUSINE !!!
    Pentru asa drum mai si platim sa ne distrugem masini daca te prinde benga fara vrajeala de rovinÍeta mai primesti si amenda !
    Sper sa se lumineze mintile la domni de sus si sa faca ceva acolo pt ca nu se poate asa !

  6. Umblu in tara de doua ori pe an si cand se termina Moravita zic acuma icepe tankodrom si sa mergi cu 1-3 e pentru dum national rušine.

  7. Au asfaltat drumul de la Timisoara la Moravita,au turnat covor peste un drum impecabil,e mai prost si mai denivelat decat inanite de turnare,circul saptamanal intre Timisoara si Oravita,de la Moravita e pericol public drumul si cineva ar trebui tras la raspundere pentru capcanele care pot pune viata in pericol,oameni responsabile ai statului ar trebui sa isi asume decizile si sa fie trasi la raspundere chiar si penal pentru decizile luate,nu merge sa reprezinti statul fara sa iti asumi intreaga responsabilitate.

  8. bine bine reabilitare totala, dar nici macar carpe;i sa nu-rsi distruga oamenii masinile, las-o naibii de companie nationala, rusine, cu parlamentari cu tot, doua judete nu-si pot face 50-60 km de drum
    vai si amar de tara asta, ce sa mai vorbim de drumuri cu 2 benzi pe sens?????????

Lasă un răspuns