O persoană din Timiş a suferit șoc anafilactic după administrarea vaccinului anti-Covid

Noi centre de vaccinare în localități din județul Timiș/ Unde mai sunt focare de coronavirus

O persoană a suferit o reacție alergică severă de tip anafilactic după rapelul de vaccin împotriva coronavirusului, în județul Timiș. Șocul anafilactic se produce la câteva minute sau secunde după administrarea substanței alergice, iar, dacă nu se intervine imediat, poate fi fatal.

Acestă reacție înseamnă că sistemul imun eliberează un flux de substanțe chimice care provoacă edeme (umflarea țesuturilor), erupții cutanate și scăderea tensiunii arteriale, ceea ce poate produce starea de șoc – tensiunea arterială scade brusc, iar căile respiratorii se îngustează, blocând respirația. Simptomele includ pulsul slab, însă rapid, și poate apărea erupție cutanată sau greață și vărsături.

Din fericire, această reacţie alergică severă a fost tratată de la primele semne.

Joi şi vineri, la nivelul județului Timiș, s-au administrat în total 801 vaccinuri, din care 160 Moderna.

De la începutul campaniei de vaccinare, în județul Timiș s-au administrat 34.046 doze vaccin împotriva virusului SARS-CoV-2, din care cele mai multe la Spitalul Municipal Lugoj – 2.359, la Spitalul L. Țurcanu Timișoara – 3.071, la Spitalul Orășenesc Deta – 2.268, la Spitalul CFR Timișoara – 4.314, la Spitalul Municipal Timișoara – 3.260, iar la Spitalul Județean Timișoara – 6.679.

În total, au fost 89 reacții adverse, de intensitate scăzută spre moderată: durere la locul administrării, mialgii, subfebrilități, cefalee, reacție urticariană remisă imediat, prurit, somnolență, salt tensional, febră 38.5, astenie, vertij și ușor edem al buzelor, greață, ageuzie (lipsă gust) și anosmie (lipsă miros).

0 Comments

No Comment.