
Au apărut imagini noi de pe şantierele noii magistrale feroviare construită în vestul României arată modul în care s-au mobilizat constructorii. Imagini au fost publicate pe forumul Asociaţiei Pro Infrastructură și arată cum constructorii noii magistrale Simeria – Arad (KM 614) lucrează pe şantierul feroviar de circa 141 de kilometri din vestul României.
CITEȘTE ȘI: Giroceanul Patrick Pascotă a devenit campion european! Ionel Pascotă: „Bravo, campionule! Sunt tare mândru de tine!”
Această nouă rută se suprapune parţial cu traseul uneia dintre primele căi ferate construite în Transilvania, în urmă cu peste un secol şi jumătate. În plus, trenurile vor circula cu viteze de până la 160 de kilometri pe oră.
Proiectul este unul foarte complex, având nu mai puţin de nouă poduri noi peste râul Mureş, trei tuneluri şi o polată, prima construită în ultimii 30 de ani! Sperăm că guvernul şi instituţiile responsabile vor debloca în curând şi ultimele zone în care antreprenorii nu au acces: situl arheologic de la Mintia, exproprierea suprafeţelor necesare pentru demararea lucrărilor la portalurile celor două tuneluri de la Sălciva şi revizuirea acordului de mediu respectiv scoaterea din circuitul forestier a versantului estic de lângă tunelul Bătuţa.
Dacă acestea vor fi rezolvate în timp util, avem toate şansele ca la finalul lui 2022 să parcurgem cu trenul toată distanţa de la Simeria la Arad pe firul nou, mai puţin cele două variante noi de traseu care fac obiectul construcţiei tunelurilor, a notat Asociaţia Pro Infrastructura, pe pagina sa de Facebook.
De fapt nu e nici o magistrala noua, e doar modernizarea celei existente intre Brasov si Arad pentru a permite viteze de pana la 160 km/h
În 2021 noi ne lăudăm cu linii de cale ferata cu viteza maxima de 160 Km/h??
Franța are TGV cu 300+ de vre-o 30 de ani iar 160 se realizau și cu locomotive cu aburi! Zbura scoțianul cred ca și înainte de război cu atâta!