![O elevă din Timișoara a obținut premiul I pe țară la Olimpiada națională de dezbateri pentru juniori, fiind cea mai bună vorbitoare dintre toți participanții 1 O elevă din Timișoara a obținut premiul I pe țară la Olimpiada națională de dezbateri pentru juniori, fiind cea mai bună vorbitoare dintre toți participanții](https://renasterea.ro/ro/wp-content/uploads/echipa-cnb.jpg)
O elevă din Timișoara a obținut premiul I pe țară la Olimpiada națională de dezbateri pentru juniori, fiind cea mai bună vorbitoare dintre toți participanții
Riana Maria Vesa, elevă în clasa a VIII-a la Colegiul Național Bănățean din Timișoara, este cea mai bună ”vorbitoare” din țară la juniori, datorită prestației excelente pe care a avut-o la etapa națională a Olimpiadei de dezbateri pentru juniori, ce s-a desfășurat la Oradea.
Competențele excelente de comunicare ale Rianei i-au adus premiul I la secțiunea individuală a celor mai buni vorbitori care au participat la această competiție.
Din echipa Rianei, au făcut parte alte două colege de clasă – Delia Holeiciuc și Bianca Dejica-Carțiș. Fetele au obținut mențiune, echipa lor clasându-se pe locul 5 din 46 echipe participante din țară. Elevele Colegiului Național Bănățean au fost pregătite și îndrumate de profesoara Florina Grecu.
O altă reușită a elevilor timișoreni, de această dată de la Liceul Teoretic ”Grigore Moisil”, a fost obținerea premiului III la o competiție similară ca obiectiv. Este vorba despre Olimpiada națională de argumentare, dezbatere și gândire critică „Tinerii dezbat”, desfășurată la Constanța.
CITEȘTE ȘI: IȘJ Timiș a publicat lista locurilor libere pentru înscrierea copiilor la creșe și la grădinițe
Echipa liceului, avându-i în componență pe Fabian Nica, Mario Ilea și Andrei Toma, a fost coordonată de profesoara Cristina Farkaș. De asemenea, în competiția individuală a celor mai buni vorbitori, Fabian și Andrei au obținut mențiune.
Dincolo de cunoaşterea valorilor democratice, cele două olimpiade testează dezvoltarea la elevi a capacităţii de documentare, de argumentare şi de utilizare a dovezilor în elaborarea unui discurs argumentativ, a gândirii critice şi raţionale, urmărind, totodată, practicarea unui joc cinstit în rundele de dezbateri, cu respect faţă de coechipieri şi faţă de echipele concurente.