O bandă în plus în Piața Mărăști

Piața Mărăști a rămas, în ultimii ani, unul dintre cele mai solicitate puncte din traficul rutier tot mai intens din orașul de pe Bega.

Municipalitatea și-a exprimat de multă vreme intenția de a reconfigura această girație, în sensul adăugării unei benzi suplimentare de circulație, dar abia în primăvara acestui an a trecut la fapte.

Proiectul după care se lucrează nu a fost făcut public, unica informație pusă la dispoziția locuitorilor fiind aceea că banda suplimentară va duce la micșorarea rondoului de flori din centrul pieței.

Dacă până zilele trecute, pe șantier au putut fi remarcați doar arheologii, care au și dezvelit o parte a zidurilor vechii cetăți, începutul acestei săptămâni a adus utilajele SDM pe calea Alexandru Ioan Cuza, care face legătura între Piața Mărăști și Piața Consiliul Europei.

Intervenția drumarilor a fost una destul de brutală asupra celei mai cunoscute piste de biciclete din oraș, o porțiune a acesteia fiind, pur și simplu, desființată, ceea ce a provocat indignarea celor care circulă pe două roți.

„Va fi pentru binele tuturor”

Conducerea municipalității le-a solicitat răbdare bicicliștilor explicând că pista va fi doar mutată, pentru ca autoturismele să aibă o bandă în plus.

„Piața Mărăști constituie unul dintre principalele puncte de gâtuire a traficului din oraș, adăugarea încă unei benzi în sens va fluidiza circulația.

Această intersecție e extrem de importantă, de aceea am decis să adăugăm încă o bandă de trafic, care le va permite celor care nu girează, ci doar trec prin piață spre strada Gheorghe Lazăr să aibă o cale de maximă viteză, pe care să nu fie nevoiți să cedeze trecerea celor care trec prin sens.

Va fi ceva asemănător cu ce s-a făcut la intersecția bulevardului Coposu cu strada Pestalozzi și splaiul Nistrului.

A fost necesar ca și străzile care ajung în Piața Mărăști să fie lărgite atât cât se poate, s-a intervenit și pe Cuza, dar pista va fi refăcută pe zona suficient de largă pe care o avem la dispoziție în zonă. Constat că este mare agitație că se transplantează copacii, specific că nu se taie.

Cine vrea să vadă vede, cine nu vrea e dreptul lui, dar se știe că am plantat peste zece mii de copaci de când sunt primar. Se va îngusta un pic spațiul verde în zona respectivă, dar, să știți, ce facem în Piața Mărăști va fi pentru binele tuturor, inclusiv al bicicliștilor”, a explicat, ieri, primarul Nicolae Robu.

Circulația interzisă

Ieri dimineață, circulația pietonilor și a bicicliștilor pe partea dinspre Parcul Botanic a Căii Al. I. Cuza era interzisă, iar în remorca unui tractor putea fi observat un copac, cu tot cu rădăcini, transportat într-o direcție necunoscută.

Revolta celor care vor să ocrotească arborii ar putea fi exagerată, pentru că pe porțiunea de pistă care a fost demolată până acum (de la girație până în dreptul primului bloc-turn de pe arteră) se mai află doar un copac.

Totuși, având în vedere că nu s-a comunicat clar de unde va începe banda suplimentară, există posibilitatea ca tot șirul de arbori să aibă de suferit.

Iar problemele nu se opresc aici, pentru că pe traseul viitoarei benzi se mai află și un semafor amplasat printr-un proiect european, și câțiva stâlpi pentru liniile de troleibuz.

Deocamdată, drumarii se ocupă de demolarea pistei, dar despre durata șantierului nu se pot spune nici un fel de noutăți, cel puțin nu înainte ca istoricii să-și termine treaba.

Conform estimărilor, operațiunile de descărcare arheologică, pornite la începutul lunii trecute, ar putea dura în total două luni.

Undeva, în spațiul Pieței Mărăști, s-a aflat Poarta Viena, amplasată în apropierea unității militare cu același nume, mai cunoscută drept Cazarma U, iar tocmai această poartă este una dintre țintele arheologilor.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns