Noutăți de pe șantierul Centurii de Sud a Timișoarei

funda 1

Luna aprilie a început pe șantierul variantei de ocolire Timișoara Sud cu echipele antreprenorului Tirrena Scavi, dar și cu cei de la Transgaz, care au început să lucreze la relocarea rețelei din zona Ghiroda – Moșnița Nouă. O altă relocare a rețelei Delgaz are loc în zona viitoarei conexiuni a șoselei de centură cu strada Paul Morand din Timișoara, au anunțat reprezentanții Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Timișoara.

CITEȘTE ȘI: Florin Cîțu: De la 1 iunie începe revenirea românilor la normalitate

La viitorul pod peste Bega din zona Ghiroda se lucrează la montarea armăturii pentru culeea 1 și demolarea capetelor piloților pentru culeea 2. În aceeași zonă, se execută umpluturi la fundații de podețe. În zona comunei Moșnița Nouă, a început forarea piloților pentru pilele pasajului peste o linie de calea ferată, iar în zona comunei Giroc se lucrează la acoperirea unui sit arheologic, podețe, montare prefabricate, hidroizolații și la montarea armăturii radierului pentru pasajul centurii de sud peste Strada Trandafirilor.

Reamintim că lucrările la varianta de ocolire Timișoara Sud au început în urmă cu un an, iar obiectivul general al proiectului vizează crearea unei rețele moderne de transport rutier, în vederea dezvoltării regionale a zonei. Prin realizarea variantei de ocolire se va îmbunătăți fluxul de trafic, se vor reduce timpul de călătorie, poluarea și numărul de accidente rutiere din regiune. În acest fel, proiectul contribuie la promovarea unui sistem de transport durabil în România, care va facilita transportul sigur, rapid și eficient al persoanelor și mărfurilor la standarde europene.

Rezultatele asteptate ale proiectului sunt: construcția a 25,69 kilometri de drum național (varianta de ocolire), patru intersecții la nivel , două noduri rutiere, 12 pasaje/poduri și două parcari utilate; reducerea timpului de călătorie cu aproximativ 20 la sută în primul an de operare – 2022. Valoarea totală a  proiectului este de 387.441.495,34 lei, având finanțare prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, astfel: 85 la sută contribuția Uniunii Europene din Fondul de Coeziune – 279.570.192,63 lei, 15 la sută contribuția proprie – 49.335.916,34 lei, restul de 58.535.386,37 lei  reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA.

Conform Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, perioada de implementare a proiectului este de 49 de luni, respectiv între data de 1.03.2018 și 31.03.2022, la care se adaugă, dacă este cazul, și perioada de desfășurare a activităților proiectului înainte de semnarea contractului de finanțare, conform regulilor de eligibilitate a cheltuielilor.


Opiniile exprimate în articolele publicate pe RENASTEREA.RO aparţin în exclusivitate autorilor! Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *