Fostul multiplu campion de Formula 1, Niki Lauda, în vârstă de 70 de ani, a decedat, potrivit informaţiilor făcute publice de familia acestuia, informează BBC.
„Cu profundă tristeţe anunţăm că iubitul nostru Niki a decedat luni, în prezenţa familiei sale”, au anunţat rudele lui Lauda, prin intermediul unui comunicat.
Fostul pilot austriac a fost campion mondial de Formula 1 în anii 1975 şi 1977, ca membru al echipei Ferrari şi în 1984, alături de McLaren. În 1976 Lauda a suferit arsuri grave în urma unui accident în timpul Marelui Premiul al Germaniei, însă a revenit în circuit.
Niki Lauda s-a îmbolnăvit de gripă în luna ianuarie a acestui an, motiv pentru care a fost internat în spital timp de zece zile. Fostul campion mondial suferise un transplant pulmonar în august 2018.
Lauda, care a câştigat titlul de campion mondial în 1975, 1977 şi 1984, era admirat şi respectat în comunitatea piloţilor de Formula 1, având o carieră remarcabilă în care a câştigat două titluri pentru Ferrari şi unul pentru McLaren. Lauda a făcut o revenire spectaculoasă în urma unui accident oribil, acesta suferind arsuri şi răni grave în 1976. Lauda a concurat în 171 de curse şi a câştigat 25 dintre acestea.
De asemenea, s-a dezvoltat şi în alte domenii, acesta având propria linie aeriană şi ocupând poziţii de management în F1, cel mai recent făcând parte din comitetul fără funcţii executive al echipei Mercedez-Benz din anul 2012, unde a contribuit prin aducerea lui Lewis Hamilton în echipă.
Fostul pilot era un şofer excepţional, curajos şi intransigent, dar cu un raţionament bine pus la punct. S-a născut în 1949 şi a urmat o carieră în curse auto împotriva dorinţelor familiei sale. Această ambiţie de neclintit o va demonstra din nou atunci când va aplica pentru împrumuturi pentru a se asigura că se poate susţine financiar şi că are o şansă adevărată la Formula 1. Lauda a debutat în 1971, acesta impresionându-l pe Enzo Ferrari destul încât ca acesta să îi ofere un loc în echipa Scuderia în 1974. În anul următor, Lauda a câştigat titlul pentru echipa sa, acesta fiind primul titlu câştigat de Ferrari în 10 ani, transmite The Guardian.
Un an mai târziu, Lauda a câştigat titlul din nou, dar după încă două sezoane cu Brabham s-a retras în 1979, atunci când a început demersurile pentru prima sa linie aeriană. Totuşi, pilotul a făcut o revenire cu echipa McLaren în 1982 şi a câştigat campionatul în 1984 după o luptă intensă cu co-echipierul său, Alain Prost. Austriacul a câştigat titlul cu o diferenţă de doar jumătate de punct. Lauda s-a retras definitiv din Formula 1 în 1985.
Fostul pilot a preluat un post de manager la Ferrari în 1993 şi a fost director al echipei Jaguar între anii 2001 şi 2002, conform mediafax.ro.