„Navetiştii bănăţeni”

navetisti 1

Ultima bursă a locurilor de muncă a demonstrat că ţara noastră nu duce lipsă de locuri de muncă, ci de cine să le ocupe.

Aşa este, cu toate că, pe ansamblu, afirmaţia e incorectă, neţinând cont de milioanele de români plecaţi la muncă în străinătate şi de faptul că, în 1990, erau în ţară peste 8,5 milioane de salariaţi, astăzi fiind doar jumătate din acest efectiv.

Adevărat este că deficitul de forţă de muncă se manifestă în anumite zone, cum real este şi fenomenul navetismului.

De asemenea, trebuie spus că angajatorii au ocolit sistematic localităţile rurale, preferând oraşele care aveau drumuri şi utilităţi. În prezent însă lucrurile se schimbă cu rapiditate, satele urbanizându-se şi ele rapid.

Un exemplu la îndemână este cel al comunei Pesac, care s-a reînfiinţat de puţini ani şi care a avut un deficit de infrastructură, dar lucrurile evoluează în bine. Forţa de muncă de aici este obligată la navetă, cele circa 80 de posturi, mai ales bugetare şi în comerţ şi agricultură nefiind suficiente pentru a acoperi cererea.

Aproximativ 40 de navetişti iau drumul Timişoarei, ceilalţi, cu mult mai mulţi, căci lucrează pe trei schimburi, pe cel al Sânnicolaului Mare.

„De aceea, ne spune viceprimarul Mihail Lungu, o fabrică amplasată în Pesac ar fi aur. Mai ales dacă ar crea vreo 300 de locuri de muncă.”

Deocamdată, investitorul aşteptat care să realizeze acest vis nu a venit în această comună, iar dacă a oprit, nu a rămas. Dacă ar fi venit, poate că mulţi dintre localnici nu ar fi luat drumul străinătăţii, iar alţii ar fi renunţat la navetă.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns