Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra

Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra

Moment istoric: Parlamentul European a votat noul regulament care interzice mașinile cu motoare termice începând cu 2035. Argumente pro și contra.

Europarlamentarii au votat, marți, în urma unor dispute intense în plenul Parlamentului European, noul regulament european care interzice motoarele termice începând cu 2035. Cele mai dure critici au fost aduse de europarlamentarii PPE, care au acuzat Comisia Europeană ă prin interzicerea motoarelor termice în 2035 ”distrug economia Europeană” și că de producerea mașinilor electrice va profita în primul rând China, care deține majoritatea depozitelor de metale rare.

CITEȘTE ȘI: Infocentrul turistic va fi deschis în weekend-ul 17-19 februarie

S-a vorbit despre ”orbire”, ”propunere scandaloasă” care va scumpi automobilele iar oamenii de rând nu și le vor mai putea permite.

Alți europarlamentari PPE au subliniat că motoarele termice evoluează și că ar trebui lăsată o șansă tuturor tehnologiilor. ”Ar trebui să decarbonizăm Europa, nu să o dezindustrializăm”, a declarat un europarlamentar.

Europarlamentarii socialiști și verzii au susținut însă că este un moment istoric și că motorul termic o să dispară.

În opinia lor, s-a dovedit că motoarele termice sunt responsabile pentru poluarea în marile orașe iar decarbonizarea reprezintă o urgență.

”În clipe istorice ca acestea trebuie să ai curajul să privești către viitor”, a declarat unul dintre europarlamentari.

Noua legislație promovată de Comisia Europeană (Pachetul Fit for 55) pregătește terenul pentru zero emisii în cazul mașinilor până în 2035, pentru a atinge ținta de neutralitate climatică a Uniunii Europene. Legislația a fost promovată de Comisia Europeană în iulie 2021.

Acordul încheiat cu Consiliul în decembrie anul trecut include, de asemenea, obiective intermediare de reducere a emisiilor pentru 2030 (55% pentru autoturisme și 50% pentru camionete), precum și o nouă metodologie de evaluare a emisiilor de CO2 pe întreaga durată de viață a unui autovehicul.

 

g4media

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *