Modernizarea în forță, luată mai cu… binișorul

Fosta administrație timișoreană și-a pregătit terenul pentru un nou mandat, anul trecut, prin semnarea câtorva contracte referitoare la proiecte mari de infrastructură, care ar fi trebuit să continue modernizarea „în forță” a orașului de pe Bega.

CITEȘTE ȘI: Securitatea în caz de incendiu, pusă pe tapet pentru firmele timișene

Numai că alegătorii au dorit o schimbare, astfel că acest concept va suferi unele modificări, cu atât mai mult cu cât bugetul Timișoarei, aflat încă în lucru, pare că nu va permite susținerea atâtor șantiere, care nu ar da peste cap doar traficul, ci și finanțele urbei. Au fost semnate deja contractele pentru lucrările de la Calea Bogdăneștilor, Bulevardul Cetății, Pasajul Solventul și noua linie de tramvai de la Gara de Nord, pentru sume considerabile, respectiv 116 milioane de lei, 83 de milioane de lei, 111,6 milioane de lei și 44 de milioane de lei.

Cum termenele pentru lucrările din zona Bogdăneștilor și Cetății sunt de circa trei ani, în cazul în care s-ar respecta condițiile din contracte, ceea ce nu se întâmplă aproape niciodată, ar însemna că zona respectivă ar fi bulversată pentru o bună perioadă de timp. În cealaltă parte de oraș, Solventul – Gara de Nord, șantierele ar trebui să dureze aproximativ doi ani, ceea ce ar fi, din nou, destul de neplăcut pentru locuitorii de acolo, dar și pentru alți timișoreni, care nu prea vor să creadă că lucrurile vor merge foarte rău înainte de a merge bine. Pentru a avea tabloul complet al șantierelor preconizate, menționăm că se află în curs și licitația pentru reabilitarea Căii Stan Vidrighin, o arteră importantă, folosită inclusiv pentru tranzitul autovehiculelor grele care încă străbat Timișoara de la Calea Lugojului spre Calea Șagului.

Această lucrare ar costa alte 80 de milioane de lei. Valoarea totală a acestor proiecte depășește lejer 300 de milioane de lei, singurul care are finanțare europeană consistentă fiind cel al Căii Bogdăneștilor. Reziliența face diferența Chiar dacă banii nu trebuie asigurați deodată de la bugetul local, nu este de mirare că suma totală dă unele dureri de cap noii administrații. Primarul Timișiarei, Dominic Fritz, a declarat că șantierele vor începe cu Calea Bogdăneștilor și, în primăvară-vară, cu Bulevardul Cetății. Pentru pasajul Solventul și linia nouă de tramvai de la gară, va fi nevoie de mult… noroc. „Noi nu putem să ducem suma asta din bugetul local, așa cum a fost prevăzut de domnul Robu. Avem speranță să găsim finanțare prin Mecanismul de Redresare și Reziliență. Dacă nu, o să fie dificil. Cu mult noroc, este posibil să începem execuția în toamnă, dar sunt totuși mai sceptic, după cum au decurs celelalte proiecte ale administrației Robu”, consideră Dominic Fritz.

Speranța noii administrații o reprezintă solicitarea de fonduri europene pentru unele dintre lucrări. „Finanțatorul se bucură că nu e doar o idee, că ai un proiect tehnic sau poate chiar ai început deja cu execuția și primești rambursarea mult mai repede. Unde vorbim de reabilitarea unor linii de tramvai sunt destul de optimist. La fel, și linia nouă de tramvai între Solventul și Gara de Nord. Speranța este mare că obținem finanțare din fonduri europene. Solicitările se pot depune pentru noul ciclu financiar care începe în în acest an, când vin și normele de aplicare. Vor fi mai mulți bani decât au fost în ultimii șapte ani”, este de părere primarul Timișoarei. În rest, timișorenii așteaptă, deocamdată, finalizarea unor șantiere începute de mai multă vreme, care deranjează atât traficul, cât și privirea, cum ar fi, de exemplu, cele de pe străzile Mareșal Constantin Prezan (fosta Lidia) și din Parcul Civic


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

4 Comments
schnapps 11 februarie 2021
ultima fraza spune multe
flo 10 februarie 2021
Nu inteleg de ce fostul primar gasea bani si domnul Fritz nu, aha am inteles: cu toti noii angajati ai comunei vizori super-vizori trebuie sa plateasca o gramada de bani In ceia ce face actualul primar nu vad TRASPARENTA Ah de capul meu;nu vad pentru ca nu a facut nimic In Italia un primar, un guvern ecc se vede de la primele 100 de zile ceia ce de la FRitz nu sa vazut nimic
Marius 10 februarie 2021
Aici de acord cu dvs. Si astia isi pun "speciaistii" in hotii si fapte penale in functii de conducere. Oare de ce ?
Poli 21 10 februarie 2021
Sistem de lucru fritzian : incet, foarte incet, deloc.