Abonează-te la Renaşterea bănăţeană!Ziar PDFZiar tipărit

Metroul timișorean, îngropat definitiv! Bani pentru Gara de Nord și trenuri care vor merge cu 160 km/h! Traficul nu justifică patru benzi la centura de sud

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Dragoș Titea, a fost prezent vineri la Timișoara și a oferit date noi, alături de președintele Consiliului Județean Timiș, Călin Dobra, despre proiectele de infrastructură pe care guvernul le va dezvolta în județ în perioada următoare.

Cei doi au menționat că autoritățile locale ar trebui să facă echipă pentru proiectele importante, iar oficialul de la Transporturi a spus explicit:

„Aș vrea să-l rog pe primarul Timișoarei să vină alături de noi și să lase deoparte orgoliile. Noi tot timpul am fost deschiși la colaborare. Să vină să discutăm, nu doar să lase câte un memoriu la secretariat și apoi să spună că autoritățile nu-și fac datoria. Îl invităm la Ministerul Transporturilor să discutăm. Oricând ușa noastră e deschisă”.

Concret, cu privire la finanțările de care va avea parte infrastructura de transport din vestul țării, una dintre veștile bune este că Gara de Nord din Timișoara va fi inclusă într-un proiect cu finanțare europeană care cuprinde 47 de stații CFR, cu valoarea totală de 82 de milioane de euro.

Regionala Timișoara are șase stații în acest proiect: Timișoara, Caransebeș, Băile Herculane, Orșova, Simeria și Petroșani. Până atunci, în acest an, Gara de Nord va avea parte de reamenajarea holului de la intrare cu piară naturală și uși cu fotocelulă, o investiție de două milioane de lei.

Pe traseul de la cale ferată Arad – Timișoara – Caransebeș – Calafat se vor face investiții serioase și calea ferată se va dubla, scopul final fiind atingerea unor viteze de 120 km/h pentru trenurile de marfă și 160 km/h pentru cele de călători.

Patru pasaje peste calea ferată

S-au adus lămuriri și asupra pasajelor rutiere peste calea ferată. Acestea se vor face în cadrul proiectului cu fonduri europene accesat de CFR, fiind finanțabile în totalitate. În ceea ce privește poziționarea acestora, a oferit lămuriri Ion Simu, directorul Regionalei Timișoara.

Primul va fi situat în zona Căii Torontalului, pe drumul spre Cenad, iar al doilea în zona serelor din Ronaț, fiecare cu câte două benzi pe sens. Al treilea este mult-comentatul pasaj de la strada Baader, pentru care ar exista două idei: un pasaj subteran și altul suprateran, care se va întinde până al sensul giratoriu de la Dedeman. În acest context, s-a propus și acel sens giratoriu suspendat, menționat de primarul Timișoarei.

Al patrulea pasaj va fi în zona UMT-Continental, tot cu două benzi pe sens și cu o lungime de 450 de metri. Celelalte treceri peste calea ferată vor trebui închise, pentru a se putea respecta standardele de viteză de 160 km/h. Se mai află în discuții alte două pasaje, unul pentru închiderea Inelului 4 de circulație și altul de trecere către Aeroportul „Traian Vuia”.

Adio, linie ferată în subteran!

Oficialii prezenți au mai vorbit despre poziționarea, pe viitor, a liniei ferate care trece prin Timișoara pe estacadă, care ar fi utilă, mai ales că proiectul inițial prevedea și două benzi de circulație rutieră pe fiecare sens, 4.000 de locuri de parcare și stații în Piața 700 și la strada Popa Șapcă. Proiectul municipalității de a trece calea ferată în subteran pare a fi îngropat definitiv de planurile de dezvoltare a transportului feroviar enunțate de Uniunea Europeană. De asemenea, studiul de prefezabilitate pe această temă, aprobat în octombrie 2015 de consilierii locali timișoreni și care a costat Primăria Timșoara 32.000 de euro și-a pierdut utilitatea.

Studiile nu justifică patru benzi

În privința transportului rutier, mai exact, a centurii de sud a Timișoarei, reprezentantul guvernului a declarat că niciodată nu s-a pus problema ca aceasta să aibă patru benzi. Conform studiului va fi o șosea cu două benzi și cu acostament pe fiecare sens, lat aproape cât o bandă. Terenul este achiziționat în așa fel încât șoseaua se va putea transforma oricând într-un drum expres sau unul cu regim de autostradă.

De asemenea, studiile arată că tranzitul către sudul Timișoarei cuprinde 3.700 de vehicule zilnic, iar pentru a se justifica proiectarea unui drum cu patru benzi ar fi necesar să treacă 8.000 de vehicule. Un alt argument a fost că și centura din partea de nord-est are tot câte o bandă pe sens și nu a fost niciodată vreun blocaj pe ea.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 Răspunsuri “Metroul timișorean, îngropat definitiv! Bani pentru Gara de Nord și trenuri care vor merge cu 160 km/h! Traficul nu justifică patru benzi la centura de sud

  1. Metroul arfi CE mai buna ivestitie pe care Timisoara ar fi facut . care am fi beneficia toti locuitori Timisoara idiferit de functie pe care o avem primar , constructor, doctor, maturator….etc. .mai devreme sau Mai trziu vom ajuge la cocluzia va trebui avem metro cu toate CA costurile sunt mari mai trzuiu gigante . Metroul va atrage multe copanii de prin afara sa ivesteasca in Timisoara .Asa ca dominu primar puneti capu la cotributie si cauta fonduri, iprumuturi ,idiferit cum dar va garatez 3 ani De la ifitarea metroului costurile vor fi platite .Areportul din Timisoara declarat international a dat drumu multor afaceri ..Aceas cheste se va itipla cu Metroul .si vom fi in Pas in fata oraselor din Rominia si chiar di Europa .domnule primar tu ai fi prite primi pe care ati beneficia de acasta investitie find avut cte CE va prin Timisoara se va dubla sau pote triple Asa va inbogatiti cinstit facuduti treba CA si primar CA deaia ati cost ales. Si sa nuitam votul menu pe urmatoru mandat si cred ca multi alulti altora.!!

  2. Referitor la centura de sud a Timisoarei terenul nu a fost achizitionat de la proprietari.De la cine a fost achizitionat?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare