Măsuri noi pentru un trafic mai sigur în Timișoara

Măsuri noi pentru un trafic mai sigur în Timișoara

Creșterea vizibilității în trafic pe timpul nopții în apropierea școlilor, spitalelor și a trecerilor nesemaforizate de pe artere principale, accesibilizarea traseelor pietonale prin montarea de covoare tactilo-vizuale, îmbunătățirea funcționării dispozitivelor acustice la semafoare și amenajarea de treceri de pietoni cu bordura la nivelul carosabilului sunt măsuri pe care primarul Timișoarei le plănuiește pentru acest an, în scopul reducerii accidentelor de circulație.

Dominic Fritz susține că numărul accidentelor grave s-a înjumătățit anul trecut de pe urma unor măsuri adoptate la nivel local, cum ar fi reducerea vitezei la cel mult 50 de kilometri pe oră în oraș, amenajarea de treceri de pietoni supraînălțate în zonele critice – în apropierea școlilor, de exemplu) – interzicerea parcării pe o distanță de până la 20 de metri în apropierea unor traversări pietonale, pentru a le crește vizibilitatea celor care traversează și amplasarea de dispozitive de separare a pistelor pentru ciclişti de banda carosabilă.

Dacă statistica pare să îi dea dreptate edilului-șef, ceea ce omite să menționeze, totuși, este că traficul auto și pietonal s-a redus simțitor din cauza pandemiei.

CITEȘTE ȘI: Studiu: Eficacitatea boosterului COVID-19 scade semnificativ în a patra lună

Nimeni nu contestă, totuși, că măsurile edilitare pentru o circulație mai sigură sunt benefice, dar spre exemplu staționarea autovehiculului la mai puțin de 25 de metri de trecerea de pietoni este ilegală dacă e să luăm de bun articolul 142 lit. e din HG nr. 1391/2006. În timp ce Fritz proclamă doar 20 de metri ca distanță sigură. Da, e bună grija pentru toți participanții la trafic, dar și cunoașterea Codului rutier n-ar strica deloc atunci când se iau deciziile, dar s-o trecem la capitolul micilor imprecizii care se pot corecta.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *