Manuale savante pentru elevii de clasa a V-a

În judeţul Timiş, manualele pentru elevii de clasa a V-a au ajuns în şcoli, însă mulţi dintre profesori se plâng că au fost concepute mai degrabă pentru liceeni sau studenţi şi nu pentru copii de zece ani.

În cazul unuia dintre manualele de biologie, se poate spune că există un munte de concepte şi noţiuni pe care nici adulţii nu le ştiu. Cu termeni ca factori abiotici, biocenoza, biom, apă salmastră poichiloterme, homeoterme, categorii descompunatorii, elevii trebuie să se obişnuiască, dar şi să le cunoască semnificaţia.

CITEŞTE şi: Probleme la Pasajul Popa Şapcă. VIDEO

 

 

Cătălina Vintilă, profesor de biologie, la clasa a V-a în cadrul Colegiului Naţional Bănăţean, a precizat: “Programa este foarte încărcată, iar pentru această materie avem doar o oră pe săptămână. Manualul pe care l-am selectat pentru elevii noştri este unul dintre cele propuse de Ministerul Educaţiei şi este plăcut pentru copii, deoarece are foarte multe lucruri din categoria Ştiaţi că…?.

În cartea şcolară pe care am selectat-o nu sunt foarte mulţi termeni ştiinţifici, însă cei care există sunt explicaţi elevilor. Eu nu am ales o carte şcolară de biologie cu mulţi termeni complicaţi, preferând-o pe cea pe care copiii o doresc”.

Sorin Ionescu, directorul Colegiului Bănăţean şi profesor de istorie, referindu-se la manualele de clasa a V-a a punctat: “Sunt mai multe tipuri de carte şcolară. Unele cu o cantitate mai mare de informaţie, altele cu mai multe aplicaţii. Noi am ales manualul cu mai multe aplicaţii.

În ceea ce priveşte termenii care apar în manual, aceştia nu trebuie memoraţi obligatoriu. De exemplu, elevii au în paginile cărţii şcolare Codul lui Hammurabi. Acesta nu trebuie memorat, doar face o comparaţie între legile de atunci şi cele de acum”. În schimb, în alt manual de istorie apar noţiuni ca australopitecus, austrolopitecus africanus, paranthropus robustus, homo habilis, paranthropus boisei, homo erectus, homo neanderthalensis şi homo sapiens sapiens, toate acestea reprezentând stadiile evoluţiei speciei umane.

Elevii de clasa a V-a sunt puşi în dificultate şi la matematică, ei având de rezolvat exerciţii complicate. La limba română, copiii au de studiat texte literare greoaie. Profesoara Loredana Popp, de la Colegiul Naţional Bănăţean, a menţionat că în acest an va fi pusă în faţa unui experiment inedit. O parte dintre capitolele pe care elevii le studiau în clasa a VI-a sunt învăţate acum în a V-a, programa pentru aceşti copii devenind mult mai încărcată.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Articole similare