Lucrările au fost reluate pe lotul IV al viitoarei autostrăzi Lugoj – Deva. Constructorii tronsonului de circa 22 de kilometri au revenit pe traseu după aproape două luni de stagnare, dar sunt nevoiţi să recupereze întârzierile cauzate de o serie de probleme cu care s-au confruntat în ultimele luni, care au dus la întreruperea lucrărilor, scrie zhd.ro.
Printre ele se numără descoperirea pe traseu a unui cimitir ilegal cu peste 300 de morţi, a unei peşteri cu lilieci dintr-o specie protejată şi sesizarea privind existenţa unei colonii de castori.
Mai mult, pe o porţiune de 12 kilometri a aceluiaşi lot, Deva – Ilia, lucrările au fost sistate din octombrie 2015 după ce Inspectoratul de Stat în Construcţii a constat că societăţile nu deţin autorizaţiile necesare pentru a continua lucrările.
Construirea tronsonului de autostradă Deva (Şoimuş) – Ilia a început în luna martie a anului 2014, iar până în prezent stadiul execuţiei proiectului a rămas sub 50 la sută, deşi termenul de finalizare din contract a fost stabilit la 27 mai 2016.
Recent, un document publicat de Ministerul Fondurilor Europene arată că execuţia celor trei tronsoane ale viitoarei austostrăzi Deva – Lugoj, aflate în şantier, se află pe lista proiectelor ce urmează a fi fazate pentru perioada 2014 – 2020.
Potrivit zhd.ro, investiţiile vor continua cu finanţare de la Uniunea Europeană prin Programul Operaţional Infrastructură Mare, iar valoarea totală a acestora depăşeşte 400 de milioane de euro. Conform documentului Ministerului Fondurilor Europene, data planificată a finalizării implementării proiectului este primul trimestru al anului 2018, informa Ministerul Fondurilor Europene.