Lucrările de reabilitare de pe Bulevardul Cetății sunt în avans față de grafic și au atins un stadiu fizic de 50%

Girație provizorie și schimbarea sensului de circulație pe bulevardul Cetății

Lucrările de reabilitare de pe Bulevardul Cetății sunt în avans față de grafic și au atins un stadiu fizic de 50%.

Obiectivul de investiții „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseul 4, B-dul Cetății” este unul dintre proiectele prioritare ale orașului, care a avansat constant pe parcursul ultimului an.

CITEȘTE ȘI: Reorganizare în Poliția Locală Timișoara: din 25 de posturi de conducere, rămân 21, iar 14 posturi, oricum neocupate, se desființează

Șantierul a început în 28 iunie 2021 și se află deja la jumătate execuției, lucrările fiind în avans față de termenul inițial, care este de doi ani și jumătate.

Proiectul este corelat cu lucrările de execuție pentru reabilitarea rețelei edilitare, șantier care ține de AQUATIM. Compania face eforturi pentru ca lucrările să nu fie întârziate din cauza faptului că materialele de construcții nu sosesc la timp pentru proiectul de reabilitare a canalizării, aceste probleme putând avea repercusiuni și asupra lucrărilor de drum și linii de tramvai.

„Șantierele de reabilitare de pe Cetății și Stan Vidrighin au avansat bine și mă bucur de colaborarea pe care o avem cu constructorul, însă ambele sunt proiecte sunt corelate cu alte lucrări imperios necesare pentru a pune la punct infrastructura de bază din oraș – canalizare, apă, termoficare, gaz, tot ce ține de utilitare.Dacă sunt întârzieri la lucrările de edilitare, vor exista întârzieri și la lucrările de drum.

Sunt nemulțumit de ritmul la care se mișcă lucrările Aquatim și sper ca aceștia să facă tot posibilul pentru a evita acest lucru. Probleme pentru materiale de construcții nu avem doar noi, ci cu ele se confruntă fiecare oraș, care e în plină dezvoltare sau are lucrări majore de reabilităre”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.

În cursul lunii iunie sunt programate:
• Transferul lucrărilor și al restricțiilor de pe o parte pe cealaltă a bulevardului
• Lucrări de săpături, montare tuburi, cămine de canalizare și camerete telecomunicații pe partea stângă dinspre Bogdănești
• Așterenerea stratului de legatură și o parte a stratului de bază pe sectorul cuprins între Gheorghe Lazăr și Torontalului
• Montarea a 15 stâlpi de electroalimentare
• Realizarea de fundații de stâlpi pietonali
• Montarea a 13 stâlpi pietonali 7 de metri și 30 stâlpi de 4 metri
• Montarea stâlpilor de semaforizare acolo unde au fost turnate fundațiile.

Până acum, pe partea dreaptă dinspre Bogdăneștilor, a fost realizat integral carosabilul până la Gheorghe Lazăr, inclusiv semnalizarea și marcarea corespunzătoare a drumului. Lucrările pe sectorul Gheorghe Lazăr până la Torontalului sunt aproape de finalizare.

De asemenea, tot pe această latură a mai fost finalizată rețeaua de apă și canalizare, rețeaua electrică, rețeaua de telecomunicații și tubulatura pentru sistemul de irigații. 30 de stâlpi metalici pentru energoalimentare au fost montați și a fost realizată cablarea pe o distanță de aproximativ 3 kilometri liniari.

Lucrările sunt executate de Porr Construct în asociere cu alte șapte firme – Porr Bau GmbH (terț) și Baicons Impex SRL, Imsat, Sanel, Swarco Traffic România, Manro SRL cu SC Pesit Rom SRL (subcontractanți) – și costă 83,7 milioane de lei cu tot cu TVA, adică aproximativ 17 milioane de euro.

foto: STPT


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns