Lucrări spectaculoase pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva (foto)

Conform unei analize a Asociației Pro Infrastructură, constructorul de pe Lotul 4 al Autostrăzii Lugoj-Deva este bine mobilizat pe întregul tronson și execută toate tipurile de lucrări: terasamente, săpături, asfaltare, șanțuri, structuri și chiar ecologizare.

CITEȘTE ȘI: N-am scăpat de vremea rea. Meteorologii au emis o atenționare de ploi, vijelii, descărcări electrice și grindină

„Pe cea mai mare parte a acestui lot lucrările semnificative, majore, se vor încheia în următoarele săptămâni. Vor rămâne pentru sfârșitul acestui an și începutul lui 2019 zona nodului rutier de la Șoimuș, centrul de întreținere și coordonare din cadrul acestui nod și vestitul deal de la Șoimuș.

Din informațiile pe care le avem, la dealul cu lilieci de la Șoimuș etapa săpăturii se apropie de final.

În cel mai scurt timp, constructorul va începe să realizeze într-un ritm susținut terasamente din pământ armat care vor ajunge până la 20 de metri deasupra nivelului actual al terenului. Deasupra autostrăzii, înspre versant, se vor executa mii de ancore în stâncă, pentru susținerea plaselor de protecție.

În viziunea antreprenorului general, aceste operațiuni vor fi gata în următoarele cinci luni. Nivelul de dificultate și volumul imens de muncă ne fac să fim (foarte) sceptici cu privire la acest termen, însă le urăm mult succes celor de la UMB pentru a se încadra în termenul asumat”, spun cei de la Pro Infrastructură.

Chiar dacă principalele lucrări pentru corpul autostrăzii se vor finaliza până la sfârșitul lui 2018, cel mai probabil vor rămâne mici retușuri în afara carosabilului pentru 2019, detalii inerente oricărui șantier de autostradă, dar care nu vor afecta circulația traficului în condiții de siguranță maximă, consideră asociația.

O săptămână de pauză

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Timișoara a anunțat că săptămâna trecută, antreprenorul s-a concentrat pe lucrările la terasamente, lucrările de acest tip fiind restrânse în zona dealului Șoimuș şi a barajului Mintia, pe infrastructura pasajului prin care autostrada urcă pe dealul Şoimuş.

De asemenea, a continuat montarea panourilor fonoabsorbante, dar și lucrările la Centrul de Întreținere Șoimuș. Tipul de lucrare predominant a fost realizarea structurii rutiere, prin așternerea stratului de balast stabilizat cu ciment.

Antreprenorul a finalizat, în totalitate, placa de suprabetonare la viaductul prin care autostrada coboară de pe dealul Şoimuş, precum și placa de suprabetonare și la pasajul din nodul rutier din localitatea menționată. Începând de astăzi și până în 25 iunie, muncitorii se vor afla în perioada de odihnă, după patru săptămâni pe șantier.

Deși despre Lotul 4 se aud doar vești bune, ceea ce înseamnă că acesta ar putea fi circulabil până la sfârșitul anului, despre Lotul 3 nu se mai spune nimic, cu toată vizita recentă a ambasadorului spaniol pe șantier, alături de ministrul transporturilor. Cât despre Lotul 2, aici continuă să existe problema tunelurilor pentru urși, pentru care abia acum va fi scoasă la licitație o porțiune de nouă kilometri.

Visul bănățenilor de a merge doar pe autostradă până la Sibiu sau chiar până la Cluj-Napoca va mai avea de așteptat, cel puțin până anul viitor.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

4 Comments
alex 18 iunie 2018
va dati seama, "visul banatean"! fix asta e visul banatenilor care merg de doua ori pe an inspre est... si de la sebes pana la cluj mergi pe pla lu hector.
ism 18 iunie 2018
Ce-i asa spectaculos, faptul ca niste oameni merg la munca la fel ca in fiecare zii si isi fac sarcinile de lucru la fel ca in fiecare zi...chiar asa spectacol a ajuns faptul ca cineva munceste ? Cum de fapt sr trebui sa fir normal..aveti si voi niste valori..vai si-amar...