Lipsa banilor lăsă urme și asupra igienei personale

Săpunul, pasta de dinți, gelul de duș, șamponul și deodorantul sunt produsele de îngrijire personală cumpărate cel mai frecvent de români, potrivit unui sondaj realizat la finalul lunii martie, în mediul online, la solicitarea unui retailer din domeniu, și publicat de Clear Communications. Studiul arată că prețul produselor este cel mai important, iar la oamenii cu venituri mici, igiena are de suferit.

CITEŞTE ŞI: Vremea rămâne rece şi ploioasă. Cum va fi săptămâna viitoare

Conform sondajului, șapte din zece români din mediul urban cumpără săpun și pastă de dinți cu o frecvență lunară, iar unu dintr-o sută nu fac astfel de achiziții de-a lungul unui an.

O treime dintre români alocă lunar între 100 și 200 de lei pentru achiziția de produse de îngrijire personală și doar cinci la sută își permit suma de 300 de lei.

Deși trei sferturi dintre români cumpără cel puțin o cutie de ață dentară sau o apă de gură anual, mai puțin de un sfert fac aceste achiziții cu frecvență lunară.

Chiar dacă aproape 50 la sută dintre români sunt interesați de produse de îngrijire personală pentru copii, doar jumătate dintre aceștia fac lunar astfel de achiziții.

CITEŞTE ŞI: Finanțări importante atrase de o comună timişeană

Studiul arată că opt din zece români ar fi dispuși să cumpere o cantitate mai mare de produse dacă, în acest fel, ar putea face economii. De altfel, mai mult de jumătate dintre respondenți au declarat că se uită la preț atunci când cumpără produse de igienă personală.

”Rezultatele acestui amplu sondaj vin să ne confirme un comportament de consum pe care l-am observat în rândul clienților noștri. Este un mit faptul că produsele de igienă personală sunt în coada listei de cumpărături pentru majoritatea românilor, chiar dacă există, încă, discrepanțe între obiceiurile de consum din România și țările vestice, de exemplu, în aspecte ce privesc diversitatea produselor utilizate și sumele alocate lunar pentru aceste achiziții.

Românii cumpără cu frecvență mare produse de strictă necesitate, precum săpunul, șamponul și pasta de dinți, și mai puțini sunt interesați de tratamente pentru păr și ață dentară.

Unul dintre motive ține de costurile mai ridicate ale produselor din cea de-a doua categorie.

De aceea, dacă ar găsi produse pentru îngrijire personală de calitate la prețuri mai mici, majoritatea românilor ar cumpăra mai multe”, a precizat Zsolt Fórika, director-general al companiei care a comandat analiza.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns