L-au reorganizat de l-au zăpăcit! Transportul public din Timișoara, poligon de încercare pentru idei fistichii

Sute de timișoreni s-au trezit cu programul zilnic bulversat începând cu 1 octombrie în urma deciziei de modificare a traseului tramvaiului 7, care s-a dublat ca lungime, dar nu și ca număr de garnituri. Drumul de la un capăt la celălalt al traseului, adică de pe bulevardul Dâmbovița până la Calea Torontalului a ajuns să dureze atât de mult, încât aproape nici nu mai are rost să fie parcurs cu transportul public.

În plus, elevii numeroaselor școli gimnaziale și licee din Iosefin au rămas fără legătură directă cu cartierele în care locuiesc. Totul se întâmplă în numele unei „redefiniri” a transportului public în Timișoara, prin care nu crește nici numărul de autovehicule, nici calitatea condițiilor, ci doar se schimbă traseele, uneori chiar peste noapte.

Cu circa zece zile în urmă, primarul Timișoarei anunța presa că i-a solicitat directorului regiei de transport, Ioan Goia, „idei pentru o redefinire a transportului public în tot orașul, pentru că acesta a fost conceput cu zeci de ani în urmă, iar orașul s-a schimbat foarte mult și zonele de interes cu mare afluență de public sunt altele acum”.

Prima idee a fost cea de schimbare a traseului tramvaiului 7, pusă deja în practică de la 1 octombrie. „Linia 7 nu va mai fi în buclă, ci va merge din Calea Șagului până în Circumvalațiunii, astfel încât aceste două zone să poată fi conectate direct”, a explicat Nicolae Robu.

Pentru cei care nu au aflat încă – și sunt destui – precizăm că traseul actual al liniei 7 este următorul: buclă Dâmboviţa (capăt) – bd. Dâmboviţa – str. Ana Ipătescu – str. Victor Hugo – str. Aluniş – str. Pavlov – str. Drubeta – Str. Independenţei – str. Gheorghe Doja – str. 16 Decembrie 1989 – bd. Regele Ferdinand – str. Nemoianu – str. Brediceanu – Calea Bogdăneştilor – Bd. Cetăţii – buclă Torontal (capăt). Între capătul bulevardului Dâmbovița și Piața Maria mai circulă acum doar tramvaiul 2.

tramvaiul-7„Du-mă acasă, măi tramvai!”

Traseul în buclă al tramvaiului 7 avea circa 8,4 kilometri și era parcurs în aproximativ 50 de minute. Cu trei garnituri pe linie, se poate considera că frecvența era de 18-20 de minute, una apreciată drept foarte proastă, mai ales dimineața, când toată lumea se grăbește la școală sau la locul de muncă. La ora actuală, s-au adăugat kilometri buni la acest traseu.

Conform unui experiment efectuat ieri, la ora 15, din Piața Maria până la capătul Bulevardului Cetății (intersecția cu Calea Torontalului), călătoria cu tramvaiul 7 a durat 28 de minute. Din Piața Maria până la capătul celălalt al liniei, adică depoul din Dâmbovița, se poate mânca o pâine, adică se mai fac vreo 35-40 de minute. Și iată cum am făcut legătura dintre două cartiere în peste o oră! Dacă mai adăugăm și perspectiva ca tramvaiul 7 să treacă și pe la mall-ul cel nou din Calea Șagului, rezultă că unei persoane care locuiește, să zicem, pe Strada Frunzei din Calea Șagului îi va trebui mai mult de o oră și jumătate ca să ajungă la Calea Torontalului. O fi asta eficiență?

Nu mai vorbim de o mare parte dintre elevii de la școlile din Iosefin – Colegiul Bănățean, Liceul Maghiar „Bela Bartok”, Liceul „Dositei Obradovici”, Liceul de Arte Plastice, Colegiul Tehnic de Vest și Școala generală nr. 12, care au fost lăsați pe dinafară și nu prea mai au cum să ajungă acasă direct, fiind nevoiți să urce și să coboare în mai multe mijloace de transport în comun.

Garnituri suplimentare

La ora actuală, conform RATT, pe linia 7 circulă cinci garnituri în loc de trei. Se pare că nici acestea nu sunt suficiente, dacă ar fi să ne luăm după „ciorchinii” de călători care așteaptă dimineața prin stații. Ne putem bucura, însă, că locuitorii din zonele adiacente Bulevardului Cetății au trei tramvaie care le trec prin apropiere: 4, 10 și 7. Foarte frumos, atâta doar că legătura dintre Calea Șagului și Calea Torontalului exista deja, fiind asigurată, de ani buni, de autobuzul Expres 1, care circulă în condiții bune de la Selgros din Calea Aradului până la podul din Calea Șagului. Se pare, totuși, că redefinirea este mai importantă decât asemenea detalii.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

11 Răspunsuri “L-au reorganizat de l-au zăpăcit! Transportul public din Timișoara, poligon de încercare pentru idei fistichii

  1. Linia 14 troleibuz din LIPOVEI circula dimineața după bunul plac al șoferului,intarzie sau nu vine deloc la ora 5,56 .E2 dacă ar fi la ora 6,10 în statia sf.Apostoli Petru si Pavel am avea legătură Bună pt.a ajunge în Buziasului la servici.Cu abonament general,dam de multe ori banii la taxi.

  2. Niciodata nu s-a circulat asa rau ca acum in Timisoara cu mijloace de transport in comun!Eu am munca de teren si nicicum nu ma incadrez in timp din cauza nenumaratelor defectiuni,devieri si te miri ce!

  3. Tot transportul public din Timisoara este un dezastru, incepand cu afisajele electronice si continuand cu tamvaiele 1,2,6, autobuzele expres 1,2 si troleibuzele 11 si 17. Am mentionat doar cateva trasee, cele pe care circul mai frecvent, dar sunt convinsa ca nu e cu mult mai bine nici in cazul altor trasee. Lipsa de disciplina a soferilor de autobuze, care dispar cand vor muschii lor de pe traseu, rarind si mai mult frecventa nesatisfacatoare a autobuzelor, mai ales la orele de varf, adauga motive de nemultumire si enervare calatorilor. Sa adaugam apoi precaritatea conditiilor de calatorie, mai ales in ceea ce priveste curatenia, caldura si aerul conditionat. Decidentii din birourile primariei si ale RATT nu se deranjeaza sa verifice pe teren aspectele reclamate de calatori si sa ia masuri de indreptare a neregulilor. Pentru ca aceste nereguli si deficiente sunt reclamate de ani buni, dar persista, ceea ce inseamna ca sunt total desconsiderate si tratate cu indiferenta. Din birouri si din masini de serviciu cu sofer la scara altfel se vede viata.

  4. Tot transportul public din Timisoara este un dezastru, incepand cu afisajele electronice si continuand cu tamvaiele 1,2,6, autobuzele expres 1,2 si troleibuzele 11 si 17. Am mentionat doar cateva trasee, cele pe care circul mai frecvent, dar sunt convinsa ca nu e cu mult mai bine nici in cazul altor trasee. Lipsa de disciplina a soferilor de autobuze, care dispar cand vor muschii lor de pe traseu, rarind si mai mult frecventa nesatisfacatoare a autobuzelor, mai ales in orele de varf, adauga motive de nemultumire si enervare calatorilor. Sa adaugam apoi precaritatea conditiilor de calatorie, mai ales in ceea ce priveste curatenia, caldura si aerul conditionat. Decidentii din birourile primariei si ale RATT nu se deranjeaza sa verifice pe teren aspectele reclamate de calatori si sa ia masuri de indreptare a neregulilor. Pentru ca aceste nereguli si deficiente sunt reclamate de ani buni, dar persista, ceea ce inseamna ca sunt total desconsiderate si tratate cu indiferenta. Din birouri si din masini de serviciu cu sofer la scara altfel se vede viata.

  5. Vă văitați de linia 7 dar de tramvaiul 3 ce sa mai zic ca la desființat în loc sa se facă ceva eficient mai mult le încurcă !

  6. Face parte din combinația primarului cu noul mall. In banii respectivi intră și extinderea tramvaiului 2 până în parcarea aceluiași mall, doar că de invidioși ceilalți l-au blocat cu stația de măsurare a poluării, pe care nu o poate muta din calea noului traseu.

  7. S-a facut o schimbare extrem de „bine” gandita, mi-as dori ca cei implicati in aceasta reorganizare sa fie mai cerebrali si sa se puna in locul celor care depind de tramvaiul 7 pentru a-si duce copii la scoala dimineata. Oare cum de v-ati gandit sa faceti aceasta experienta dupa inceperea scolii?? e clar ca a fost extrem de bine gandita …., mi-e clar ca a fost luat in calculal lungimea traseului si aglomeratia traficului … , mi-e clar ca vorbim despre „niste profesionisti” …..
    Poate ar trebui sa scoateti capul pe geamul biroului si sa vedeti timpul de asteptare in statie, dar mai ales aglomeratia din acest tramvai la orele de varf … dragi concetateni.

  8. Inainte erau 4 garnituri nu 3… doua pe fiecare sens, si tura era 34 de minute, nu 50.
    Si pe E1 nu se circula deloc in conditii bune, mergeti la orice ora, varf sau ne-varf sa va convingeti… inclusiv in zilele nelucratoare.

    1. Este o bataie de joc ,suntem foarte multi oameni care putem ajunge la servici doar cu tranvaiul 7. Am ajuns sa intarziem la servici din cauza tranvaiului ,stam in statii in jur de 50-60 de min. pana vine un tranvai . Este jignitor,mai ales ca luna de luna dam bani pe abonamente ,noi nu circulam gratuit. Il rugam pe dl Robu sa vina sa astepte si el la 6 dimineata tranvaiul , sa stea in jur de 50 de min pana vine unul. La intoarcere la fel .Ar trebui sa se gandeasca mai bine sa gaseasca o alta solutie, e groaznic.

  9. Ca ajung din Balcescu pe str Alunis, am asteptat miercuri de la 11.09 pana la 12,10…..luni a fost blocaj in Torontalului si din 3 tramvaie numai unul a mers spre Fatelia, statiile pe sensul opus erau pline si nu era nici un tramvai care sa vina din Dambovita….

Lasă un răspuns