Kunsthalle Bega anunță solo show-ul L’ANATOMIA DEL CAVALLO de Dan Vezentan. Foto

Kunsthalle Bega anunță solo show-ul L’ANATOMIA DEL CAVALLO de Dan Vezentan. Foto

Kunsthalle Bega anunță solo show-ul L’ANATOMIA DEL CAVALLO de Dan Vezentan. Deschiderea evenimentului va avea loc vineri, 28 mai, între orele 18 – 21, putând fi vizitat până în 11 iulie. Intrarea se face pe scara exterioară dinspre Hotel ibis, iar programul de vizitare este marți – sâmbătă, orele 12 – 18.

În primul act, grinda cea mare se transformă într-o coloană vertebrală a unui mamifer, un posibil cal supradimensionat. Apoi apare fântâna: anvelope de tractor, de plug și semănătoare sunt folosite post-mortem într-o cascadă ce compune un nou sistem de hidratare. Înlocuiți de tehnologie în revoluția industrială, patrupezii își revendică acum pământurile.

Jgheaburile sintetice stau suspendate în lanțuri și hamuri, fostele mijloace de domesticire și control sunt folosite împotriva tehnologiei, a mașinii.

Vertebrele sunt atent protejate de hamuri și pături moi în așa fel încât spinarea sistemului să fie confortabilă. Caii disecați în cerneală 1) urmează să se adape noaptea, în mod sigur sunetul apei și zurgălăii îi vor atrage hipnotic la sursă. Stația centrală de adăpare se transformă într-o oază pentru animalele de tracțiune, motorul economic are nevoie de reîmprospătare.

1) L’Anatomia del Cavallo, Infermita și Svoi Rimedii de Carlo Ruini (Venezia, 1598).

Primul manual de anatomie dedicat unei alte specii decât omul. Reprezintă un punct de reper în publicațiile de specialitate veterinară / cabalină, este cunoscut pentru planșele puternic influențate de lucrările anatomice umane publicate în deceniile anterioare, în special în De Fabrica Corporis Humani (Basel, 1543), de Andreas Vesalius.

Expoziția este un omagiu adus calului, un studiu anatomic al motorului economic, un loc de hidratare pentru animalele de tracțiune.

Dan Vezentan (n. 1978, Seini), explorează universul zootehnic-agricol și ecologia. Lucrările sale se inspiră din designul gospodăriilor și sistemelor de hrănire ale animalelor, investigând domesticirea, producția de alimente, economia circulară și surplusul.

A crescut în contextul unui mediu agricol din Maramureș, înconjurat de ferme, manuale tehnice agricole și cărți de anatomie animală.

A absolvit Universitatea de Arte din București, trăiește și lucrează ca artist și fotograf în București, a participat la Mobile Biennale, Art Encounters, a expus în Muzeul Național de Artă Contemporană București, BOZAR Bruxelles, Sandwich București, C5 + 86 Space Beijing, Muzeul Național de Istorie Naturală „Grigore Antipa” București.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *