
În urmă cu nouă ani, în Piaţa Traian s-au montat patru bariere care interziceau accesul maşinilor într-unul dintre cele mai importante noduri de şine din Timişoara. Barierele ar fi avut, se spunea la acea vreme, rolul atât de a proteja clădirile istorice din zonă – afectate nu doar de neglijenţa oamenilor şi a autorităţilor, dar şi a unor vehicule mari -, cât şi de a fluidiza circulaţia tramvaielor în zonă.
Nenumărate voci s-au auzit, în urmă cu nouă ani: unii comercianţi din zonă erau nemulţumiţi că nu vor mai putea avea acces maşinile de marfă, iar locuitorii erau mulţumiţi că scapă de un trafic infernal. Minunea n-a durat foarte mult. Chiar şi cu bariere, maşinile intrau pe şinele de tramvai.
Până la urmă s-a decis renunţarea la bariere, ele rămânând doar o amintire a unor investiţii din trecut. În asemenea condiţii, nu ne-ar mira ca semafoarele instalate în oraş să fie folosite o anumită perioadă pentru ca mai apoi să fie oprite, dovedindu-şi ineficienţa.
ca in romania – pentru unii muma, pentru altii ciuma! investitii fara rost sunt si semafoarele instalate la fiecare 25 m si palmierii, dar presa tace ca porcu-n cucuruz …