Proiectul „trâmbiţatelor” parcări centrale, un eşec total al municipalităţii

Întrebare la Radio Erevan: „Este adevărat că la Timișoara primăria a construit o parcare supraterană/subterană cu 500 de locuri în zona centrală?”. Răspuns: „Este foarte adevărat, doar că nu a construit, ci i s-a luat terenul pe care dorea să o facă, și nu a înființat, ci a desființat 500 de locuri de parcare din centrul orașului”.

Mai în glumă, mai în serios, așa s-ar putea rezuma efectele muncii asidue a mai-marilor urbei în materie de parcări. După ce consilierii locali au luat mai multe hotărâri menite să ducă la rezolvarea problemei parcărilor din buricul urbei, pentru a echilibra efectele transformării a zece străzi în zone pietonale, rezultatele sunt limpezi pentru oricine: eșec total și o situație dezastruoasă.

Că a fost ghinion sau nu contează mai puțin, cert este că centrul a ajuns o zonă în care este aproape imposibil să circuli cu mașina și să parchezi decent, iar abonamentul TimPark a devenit inutil.

Proiectul de reabilitare a centrului istoric al Timișoarei prevedea din start, adică de acum mulți ani, transformarea a zece străzi în zone pietonale. Acestea sunt: Sergent Constantin Mușat (30 de locuri de parcare), Vasile Alecsandri (50), Lucian Blaga (40), Florimund de Mercy, Franceso Griselini (24), Fără Nume, Radu Negru (22), Eugeniu de Savoya (80), General Praporgescu (21) și Enrico Caruso (14). Acestora li se adaugă Piața Sfântu Gheorghe (21 de locuri), Piața Unirii (45 de locuri), strada General Traian Doda (30 de locuri), precum și străzile devenite pietonale cu asfalt, în afara celor cuprinse în proiectul cu fonduri europene:

Augustin Pacha (de la strada Proclamația de la Timișoara până la, cel mai probabil, Piața Unirii, cel puțin 30 de locuri de parcare au fost desființate), Janos Bolyai (30 de locuri), Dimtrie Cantemir (30 de locuri). Nu trebuie uitată strada Mărășești, declarată pietonală acum câțiva ani, sau cele câteva locuri din Piața Libertății și pe străzile mici din jurul acesteia.

Timișorenii au rămas fără aproximativ 500 de locuri de parcare, pentru care unii dintre ei plăteau cel mai scump abonament TimPark, cel pentru zona roșie. Acum trebuie ori să se considere norocoși dacă prind un loc la un kilometru de Piața Victoriei, ori să scoată mai mulți bani din buzunar pentru parcările private, care percep și 10 lei pe ora de staționare.

 

Continuarea articolului, în ziarul „Renaşterea bănăţeană” de luni, 2 noiembrie!

 


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns