Inspectorii ITM Timiș au realizat controale în supermarketuri și hipermarketuri. Ce nereguli s-au constatat

Inspectorii ITM Timiș au realizat controale în supermarketuri și hipermarketuri. Ce nereguli s-au constatat

Inspectorii ITM Timiș au realizat controale în supermarketuri și hipermarketuri. Ce nereguli s-au constatat

În perioada 11 martie – 15 martie 2024, Inspectoratul Teritorial de Muncă Timiș (ITM Timiș), sub coordonarea Inspecţiei Muncii București, a desfăşurat campania naţională pentru verificarea modului în care sunt respectate prevederile legale privind încheierea şi executarea contractelor individuale de muncă precum şi prevederile legale privind cerinţele minime de securitate şi sănătate în muncă de către angajatorii care desfăşoară activitatea în centre comerciale (supermarket, hipermarket) în domeniul „Comerţ cu amănuntul, cu excepţia autovehiculelor şi motocicletelor” – cod CAEN 47.

Obiectivele campaniei au fost Identificarea şi verificarea agenţilor economici care activează în centre comerciale (supermarket, hipermarket) în domeniul „Comerţ cu amănuntul, cu excepţia autovehiculelor si motocicletelor”, eliminarea neconformităţilor constatate, prin dispunerea de măsuri obligatorii pentru remedierea neconformităţilor şi aplicarea sancţiunilor contravenţionale corespunzătoare, precum și creşterea gradului de conştientizare a angajatorilor şi a lucrătorilor în ceea ce priveşte necesitatea respectării prevederilor legale în domeniile relaţiilor de muncă si securitătii si sănătătii în muncă.

Inspectorii de muncă din cadrul ITM TIMIȘ au efectuat 71 de controale. Au fost aplicate 152 de sancţiuni contravenţionale, dintre care 7 amenzi în valoare de 69.500 de lei, 24 de avertismente scrise, 121 de avertismente verbale. Au fost depistate 3 persoane care desfășurau activitate fără a avea încheiate contracte individuale de muncă.

Au fost dispuse 171 de măsuri pentru remedierea deficiențelor constatate în timpul controalelor care au vizat: primirea la muncă a persoanelor fără a avea întocmite contracte individuale de muncă; lipsa evidenței timpului de muncă cu ora de intrare și ora de ieșire; lipsa dovezii înmânării unui exemplar a contractului individual de muncă; primirea la muncă a unor persoane în afara orarului stabilit prin contractul individual de muncă cu timp parțial; nerespectarea prevederilor legale privind munca în zilele de repaus săptămânal; nerespectarea prevederile legale privind munca în zilele de sărbători legale; nerespectarea termenelor de transmitere a elementelor contractului individual de muncă, modificării, suspendarii, respectiv încetării acestora în registrul general de evidență a salariaților în format electronic.

CITEȘTE ȘI: Grevă de avertisment la Poșta Română miercuri dimineața, următorul pas va fi greva generală

La efectuarea evaluării riscurilor nu au fost identificaţi factorii de risc pentru toate componentele sistemului de muncă.

De asemenea, nu au fost luate măsuri organizatorice si tehnice pentru semnalizarea de securitate a prizelor din unitate prin dispozitive de semnalizare, iar fişele de instruire individuale de securitate si sănătate în muncă nu au fost păstrate la locul de munca unde se prestează activitatea.

Foto: arhivă cu titlu ilustrativ


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *