Infiltraţii masive pe autostrada Timişoara-Arad. Lucrarea a fost recepționată în ciuda problemelor

Autostrada Arad Timisoara

Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România (CNADNR) a efectuat săptămâna trecută recepția finală la expirarea perioadei de garanție de doi ani la autostrada Arad-Timișoara, în pofida unor probleme majore pe care le are această autostradă, potrivit Digi24.ro.

Mai exact, este vorba de descoperirea unor infiltrații masive ale apelor pe o porțiune lungă de sute de metri din carosabilul autostrăzii. Rezolvarea problemei în cauză ar fi necesitat lucrări de modificare a sistemului de drenaj, care, însă, nu au fost făcute de către antreprenor, anume asocierea italo-spaniolă Astaldi-FCC.

Cutremur neobişnuit în Marea Neagră. Ce trebuie să ştie turiştii

Nota de prezentare întocmită de firma franceză Egis International cuprinde descrierea situației, identificarea cauzelor și soluția posibilă. Nota menționează că problemele erau cunoscute încă din august 2013, când s-a făcut recepția la încheierea lucrărilor. „În Anexa 3 a Procesului Verbal de Recepție a Lucrărilor nr.92/53401 din 08/08/2013 se menționează că sunt probleme între km 30+000 și km 30+800, calea II, banda I constând în pete permanente de apă în partea carosabilă”, spun inginerii de la Egis.

Egis afirmă că aceste probleme au fost monitorizate timp de doi ani, deci după încheierea lucrărilor. Atunci când a fost cazul, antreprenorul a făcut reparații de urgență, spun inginerii. Problemele au devenit acute în toamna anului trecut, când „s-au transformat în gropi care vor necesita de urgență reparații”, spunea Egis în nota înaintată companiei de drumuri.

Potrivit analizei făcute de Egis, sursa apei izvorâte în mijlocul autostrăzii în zona km 30+100 (o sută de metri după kilometrul 30) provine din sectorul de autostradă km 30+800.

Inginerii Egis recomandă efectuarea unor modificări la sistemului de drenare al cost total ar fi de 557.000 de euro.

În pofida cunoașterii acestei situații, CNADNR a preferat să facă recepția săptămâna trecută, decât să impună constructorului refacerea sistemului de drenaj pe un kilometru.

Sursa: rtv.net


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *