Încep lucrările la lărgirea drumului de conexiune Timișoara – Dumbrăvița

Încep lucrările la lărgirea drumului de conexiune Timișoara - Dumbrăvița

Încep lucrările la lărgirea drumului de conexiune Timișoara – Dumbrăvița.

Luni, 28 august 2023, Consiliul Judetean Timiș a predat amplasamentul noului constructor, firma Strabag, care va începe lucrul pe segmentul 1 al șoselei ce asigură conexiunea între Timișoara și Autostrada Vestului prin Dumbrăvița și Giarmata.

După luni de tergiversări, prin medierea realizată de ADR Vest, au fost predați stâlpii de troleibuz de către Primăria Timișoara pentru lărgirea la 4 benzi a drumului către autostradă, prin comuna Dumbrăvița.

CITEȘTE ȘI: O consilieră locală din Timișoara a demascat o “caracatiță mafiotă”, după ce tot ea și colegii săi de partid votaseră numirea unui “tentacul” al acesteia în comisia care selectează membrii CA din societățile primăriei

Marți începe inventarierea tuturor elementelor instalației de transport în comun care vor fi preluate de către firma de construcții.

cjt 2 1

Alin Nica, președintele CJ Timiș a fost prezent pe viitorul șantier și s-a declarat bucuros că, până la urmă, administrația timișoreană a fost de acord cu predarea stâlpilor, de altfel, ultimul impediment care stătea în fața demarării investiției.

„Mă bucur că am convins Primăria Timișoara că nu e în interesul lor să blocheze acest proiect, care e făcut pentru timișoreni, timișeni și dumbrăvițeni. Mâine (marti, 29 august – n.r.), la ora 12.00, așa cum s-a convenit cu constructorul și cu reprezentanții Consiliului Județean, să vină toți cei implicați, pe teren și să inventarieze fiecare element al instalației de troleibuz ce trebuie predat constructorului. Sper să nu fie nicio problemă…Constructorul începe organizarea de șantier de acum. Va începe dinspre Kaufland cu săpături în vederea relocării primilor stâlpi”, a declarat Alin Nica, președintele CJ Timiș.

Reprezentanții administrației județene și contructorul estimează că până la sfârșitul anului 2023, pe mai multe segmente de sosea, se va putea circula pe 4 benzi din Timișoara către autostradă și invers. Alin Nica a declarat că nu există riscul de a se pierde banii europeni pentru acest proiect, în ciuda rezilierii primului contract, cu un constructor care nu a respectat termenele și condițiile stipulate.

„Ne concentrăm ca, până la finalul anului, să finalizaăm acest proiect pe 4 benzi între Timișoara și autostradă, sigur contractul durează 6 luni, dar aceste elemente, lărgirea la 4 benzi și partea de sensuri giratorii, trotuare, piste de biciclete, relocare de utilități, toate aceste chestiuni vrem să le facem până la finalul acestui an, ca să atragem toți banii europeni, toate cheltuielile eligibile. Partea din proiect care e neeligibilă o vom realiza în timpul rămas de la 1 ianuarie până la expirarea contractului de execuție. Avem un constructor care a dovedit pe tronsonul 2 că poate să își respecte angajamentele la timp îi în calitatea solicitată”, a mai spus președintele Consiliului Județean Timiș.

Firma Strabag a ajuns cu stadiul lucrărilor la lotul 2, Dumbrăvița – Giarmata, la un grad de execuție de 80%. Acum a venit momentul să înceapă lucrările și pe lotul 1, între Timișoara și Dumbrăvița.

Extinderea la 4 benzi a șoselei între Timișoara și Autostrada Vestului este cel mai mare proiect implementat de către Consiliului Județean Timiș, cu o finanțare europeană prin vechiul Program Operațional Regional.

Valoarea contractului este de 24.630.006 lei fără TVA, adică aproape 7 milioane de euro cu TVA pentru „Modernizare DJ 691: Lărgirea la 4 benzi a sectorului km 2+725 (sens giratoriu) – Centura Timișoara și Centura Timișoara – Autostrada A1 (km 12+975)”.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *