Încă un producător de mașini ocolește România și investeşte un miliard de euro nu departe de Timișoara, în Ungaria

O companie germană de top a anunţat o investiţie de un miliard de euro (1,17 miliarde de dolari) într-o nouă fabrică ce va fi construită în Ungaria, relatează The New York Times.

Fabrica va fi construită la 230 de kilometri de Budapesta, la Debrecen, şi va avea o capacitate de producţie de 150.000 de maşini pe an, fiind planificată şi producţia de maşini electrice. „Noua noastră fabrică din Ungaria va putea, de asemenea, să producă atât maşini pe combustie, cât şi modele eletrice BMW – toate pe o singură linie de producţie”, a declarat Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie pe partea producţie, citat de The New York Times.

Raportat la datele pe 2017 centralizate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), o creştere a producţiei de maşini cu 150.000 de unităţi din Debrecen ar plasa Ungaria pe locul opt în topul producătorilor europeni, înaintea Poloniei şi imediat după Italia.

BMW va deveni astfel al treilea producător german de maşini care construieşte o fabrică în Ungaria, după Daimler şi Audi. Şi aceasta din urmă a anunţat lansarea producţiei de motoare electrice în Ungaria.
Aproximativ un sfert din exporturile Ungariei sunt de maşini, investiţia BMW având potenţialul de a duce această pondere până la 40%, a precizat, pentru The New York Times, Peter Virovacz, un analist ING din Budapesta.

Acesta a mai adăugat şi că producţia BMW ar putea ajuta la combaterea unei decelerări a economiei ungare, venită pe fondul epuizării fondurilor europene. În acelaşi timp însă, ar duce şi la o adâncire a dependenţei Ungariei de exporturile de maşini. Pe cale de consecinţă, Ungaria ar putea fi vulnerabilă în faţa scăderilor ciclice ale vânzărilor de maşini care ar putea apărea în situaţia unei scăderi economice globale.

Tot conform ACEA, pe parcursul întregului an 2017 producţia Ungariei a fost de 472.107 unităţi, cu 107.453 mai multe decât România. Iar în trimestrul I 2018 Ungaria a produs 121.326 de maşini, cu doar 353 de unităţi mai puţin decât România.

Argumentele alegerii

Argumentele alegerii sunt aceleași, acum, ca și în 2016, în cazul Mercedes: infrastructură foarte bună și resurse umane calificate.

„Debrecen este locul ideal pentru ca BMW Group să își extindă rețeaua de producție. A fost ales în primul rând pentru infrastructura foarte bună, conexiuni logistice adecvate și proximitatea rețelei de furnizori existenţi. Personalul calificat din zona locală a fost un alt avantaj-cheie”, a menționat BMW într-o notă transmisă presei din România – care, desigur, a întrebat cum a fost aleasă Ungaria ca destinație a acestei investiții.

Consiliul de conducere al BMW Group a optat pentru Debrecen, Ungaria, deoarece îndeplinește cel mai bine criteriile de selecție. Potrivit notei de presă, aceste criterii includ: factori specifici sitului, cum ar fi infrastructura foarte bună și accesibilitatea excelentă pe șosele, pe calea ferată și pe calea aerului; conexiuni logistice adecvate și apropierea de rețeaua de furnizori stabilită; forță de muncă cu o înaltă calificare în zona locală.

Așadar, România a ratat încă o oportunitate de a atrage investiții străine de ordinul miliardelor de euro, din cauza stării deplorabile a infrastructurii, demonstrând că nici lecția din 2012, nici cea din 2016 (pe care trebuia să le învețe de la Mercedes) nu au fost încă învățate. Lecția BMW ar trebui să fie ultima, scrie mediafax.ro.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns