Încă un pas spre autostradă

În această săptămână a expirat termenul de depunere a ofertelor pentru procedura de atribuire a contractului „Proiectare și execuție Drum de legătură autostrada A1 – DN 69”.

CITEȘTE ȘI: Opt focare de COVID-19 în Timiș

A fost depusă o singură ofertă, din partea Todini Costruzioni Generali SPA. Valoarea estimată a contractului este de aproximativ 200 de milioane de lei, fără TVA, sursa de finanțare fiind Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020. Lungimea traseului este de 10 kilometri, iar durata contractului, de 24 de luni, din care proiectare – șase luni și execuție – 18 luni. Comisia de Evaluare a CNAIR va analiza oferta în conformitate cu prevederile legislației în vigoare în domeniul achizițiilor publice. Obiectivul general al proiectului constă în realizarea conexiunii Autostrăzii A1 cu municipiul Timișoara și alte drumuri naționale și județene conexe, în vederea descărcării traficului rutier de pe Autostrada Arad – Timișoara, cu scopul creșterii mobilității la nivelul infrastructurii rutiere aferente rețelei TEN-T, care va contribui la promovarea competitivității economice și la îmbunătățirea condițiilor în transportul rutier de mărfuri și călători și la reducerea emisiilor poluante prin eliminarea/ reducerea blocajelor de trafic și reducerea duratelor de transport.

Amplasarea geografică face ca Timișoara să fie un punct nodal foarte important în turismul regional și internațional, fiind situat la intersecția a numeroase căi de comunicație rutiere și feroviare cum ar fi: Autostrada A1 (Arad – Timișoara), DN 59 (Timișoara – Moravița), DN 69 (E 671) (Timișoara– Arad), DN 6 (București – Timișoara), DN 59A (Timișoara – Jimbolia), DJ 591 (Timișoara – Cenei – DN 59B), DJ 592 (Timișoara – Buziaș – Lugoj), DJ 593 (DN 59 – Șag – frontiera Serbia) și CF 900 (Bucuresti – Timisoara). În prezent, traficul atras de Autostrada A1 Arad – Timișoara este descărcat pentru accesul în orașul Timișoara, dar și conexiunea cu alte drumuri adiacente orașului Timișoara prin intermediul nodului Giarmata în DJ 691 și a nodului Izvin în DN 6. Traficul pe DJ 691 este îngreunat deoarece circulația se desfășoară pe două benzi (câte una pe fiecare sens) iar accesul spre orașul Timișoara și drumurile adiacente presupun traversarea localității Dumbrăvița și a orașului Timișoara, circulația desfășurându-se fie prin parcurgerea străzilor din localități, fie a centurii existente în partea de nord a municipiului, cu toate consecințele ce se manifestă asupra calității factorilor de mediu din zonă. Tocmai de aceea, un drum nou care să facă legătura cu autostrada este așteptat cu nerăbdare atât de timișoreni, cât și de locuitorii din Dumbrăvița și Giarmata.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns