„Dorel” de la primărie a transformat zona de sud a Timişoarei într-un infern

Calea Sagului2

Extinderea liniei de tramvai până la noul mall din Calea Şagului a dat peste cap toată circulaţia rutieră. Lucrările s-au oprit brusc, tocmai când lumea aştepta finalizarea lor. Inevitabil, traficul a devenit infernal, spre disperarea conducătorilor auto, obligaţi să consume mult timp şi nervi.

Responsabilitatea o poartă Direcţia de urbanism din cadrul Primăriei Municipiului Timişoara, care a avut o „scăpare”, aşa cum chiar primarul Nicolae Robu a recunoscut. Iată despre ce este vorba.

Lucrările s-au oprit în zona staţiei de măsurare a calităţii aerului din Calea Şagului, chiar din dispoziţia primarului. „Dacă nu opream lucrările, riscam să fim mereu amendaţi”, spune primarul.

Pe de o parte, trebuie obţinută o aprobare din partea Agenţiei pentru Protecţia Mediului Timişoara, întrucât acea staţie de mediu trebuie obligatoriu mutată, după cum spune primarul.

Pe de altă parte, mai este nevoie de un aviz, tocmai din partea… Marelui Stat Major al Armatei! Acest organism trebuie să-şi dea aprobarea întrucât prelungirea liniei tramvaiului 7 ar implica şi considerente de apărare!

Trist este că angajaţii Direcţiei de urbanism a primăriei au omis aceste lucruri, fapt pentru care lucrarea bate pasul pe loc. Nicolae Robu spune că s-a primit o amendă şi din partea Inspectoratului de Stat în Construcţii, în urma unei sesizări făcute direct la Bucureşti.

Drept urmare, primarul a dispus oprirea lucrărilor. Cât va mai dura această stare? Până când se vor obţine avizele necesare, timp în care timişorenii trebuie să îndure, în continuare, traficul infernal din zonă.

Robu declară că nici nu va interveni pentru urgentarea aprobării, din cauza conotaţiilor penale pe care le poate lua cazul: „Dacă intervin la Bucureşti, risc să fiu acuzat de trafic de influenţă. Probabil că va mai dura. Ştiu că lucrările stau pe loc, cu toate consecinţele de rigoare, pe care mi le asum. Ştiam că lumea mă va înjura, încă de când mi-am asumat să fiu primar, dar nu mi-am imaginat că voi încasa aşa mult”.

Primarul a precizat că, după ce lucrările vor fi încheiate, lina de tramvai va fi carosabilă, pentru a fluidiza traficul. (Silviu Florescu)

 

Utilaje, zgomot și praf

Lucrările de pe Calea Șagului sunt oprite, însă, doar în teorie și privite din birourile călduțe ale municipalității. Realitatea din teren este cu totul alta: pe arteră se lucrează din greu, cu o grămadă de utilaje și muncitori.

Circulația este dată peste cap atât de tare, încât s-a ajuns la un adevărat haos. Pe sensul către ieșirea din Timișoara, șirul de autovehicule pornește încă de la Piața Iuliu Maniu, devenind și mai compact după intersecția Căii Șagului cu bulevardul Liviu Rebreanu, din cauza tirurilor care trec pe acolo.

Pe celălalt sens, ca să poată intra în Timișoara, șoferii stau la coadă încă de pe podul peste calea ferată. La intersecția dintre Calea Șagului și strada Ana Ipătescu nu mai funcționează nici un semafor, astfel că pietonii care traversează o fac pe riscul lor.

Conducătorii auto sunt extrem de nervoși, claxonează și își spun cuvinte tari unii altora, iar atmosfera este extrem de tensionată. Ca și cu toate acestea nu ar fi de ajuns, utilajele angajate de firma care construiește mall-ul din sudul orașului produc un zgomot infernal. Muncitorii lucrează cu mult sârg, mult mai zglobii decât se poate vedea la orice șantier plătit din bani publici.

Stația de monitorizare a aerului, încă pe poziții

În mijlocul întregului haos, stația pentru monitorizarea calității aerului a rămas neclintită. Nimeni nu se poate atinge de ea fără aprobările necesare de la Ministerul Mediului și de la Comisia Europeană. Cel puțin aceștia au fost pașii invocați atunci când a fost mutată stația similară din Piața Libertății în curtea Liceului Pedagogic.

Demersurile au durat, însă, luni bune, chiar dacă solicitarea a fost făcută de o instituție publică, așa cum este municipalitatea timișoreană. În acest caz, însă, căruța a fost pusă înaintea boilor, pentru că mai întâi i s-a dat voie investitorului să blocheze traficul, pe termen lung, într-o zonă ultraaglomerată a orașului și abia apoi, după atenționarea primăriei cu amendă de la mediu, au început demersurile pentru obținerea autorizațiilor. Iar după cum se vede, locuitorii din sudul orașului vor fi condamnați la un trafic infernal pentru încă o bună bucată de vreme. (Daniela Damian)


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “„Dorel” de la primărie a transformat zona de sud a Timişoarei într-un infern

  1. Cui trebuia o statie de tranvai linia 7 cu un orar discutabil si murdar cand exista autobuz care avea statie la fosta fabrica DERMATINA? Au taiat atatia arbori si unde vor instala statia de monitorizare a aerului ? bani cheltuiti aiurea? sau in interesul altora ? au fost consultati locuitori carterului ? poluati de ani de zile din cauza lipsei centuri de sud si a traficului de tiruri ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *