Grindeanu anunță o nouă licitație pentru 20 de trenuri electrice

Grindeanu anunță o nouă licitație pentru alte 20 de trenuri electrice

Grindeanu anunță o nouă licitație pentru 20 de trenuri electrice

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că începe o nouă licitaţie pentru încă 20 de trenuri electrice de lung parcurs.

Achiziţia acestora este estimată la aproximativ 180 milioane euro, la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro, a transmis ministrul.

CITEȘTE ȘI: Managerii de cartiere inventați de Fritz sunt plătiți în continuare de primărie, deși concursul prin care au fost angajați a fost suspendat de judecători!

„Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF) a transmis astăzi, spre publicare în SICAP, anunţul de participare pentru acest contract finanţat prin PNRR. Cele 20 de trenuri electrice vor asigura transportul modern, sigur şi rapid al pasagerilor între marile oraşe ale României”, spune Sorin Grindeanu.

El a precizat că rutele vizate sunt:

1. Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov

2. Cluj Napoca – Alba Iulia – Simeria (Deva) – Târgu Jiu – Craiova – Calafat

3. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Iaşi

4. Braşov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Bacău – Suceava

5. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Iaşi

6. Galaţi – Mărăşeşti (Focşani) – Bacău – Suceava

7. Galaţi – Brăila – Constanţa – Mangalia

8. Iaşi – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

9. Suceava – Bacău – Mărăşeşti (Focşani) – Barboşi (Galaţi) – Brăila – Constanţa – Mangalia

10. Giurgiu – Bucureşti – Ciulniţa (Slobozia) – Călăraşi

Serviciile vor fi oferite iniţial pe liniile deja electrificate la momentul punerii în circulaţie a trenurilor, dar se vor extinde pe măsură ce vor fi electrificate şi alte rute (Cluj Napoca – Oradea, Bucureşti – Giurgiu, Constanţa – Mangalia).

Trenurile se vor putea deplasa cu o viteză maximă de 200 km/h şi vor oferi o capacitate de transport de minimum 160 locuri fixe (clasa întâi şi clasa a doua) şi minim 160 locuri în picioare.

„Achiziţia celor 20 de trenuri este estimată la aproximativ 180 milioane euro la care se vor adăuga costurile întreţinerii şi reparaţiilor pentru 30 ani de aproximativ 270 milioane euro”, a mai transmis Grindeanu.

Foto: Facebook/Sorin Grindeanu


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *