Glasul roților de tren sună a rugină și nepăsare

sina 3

Călătoria pe căile ferate românești a ajuns o adevărată aventură, demnă de cei dornici de senzații tari și adrenalina aferentă. Nu suntem încă la nivelul aventurilor feroviare nefericite din India sau Pakistan, dar, conform Oficiului European de Statistică (Eurostat), România se află pe locul al patrulea între țările cu cele mai multe accidente pe calea ferată, după Germania, Polonia și Ungaria.

CITEȘTE ȘI: Revista National Geographic, impresionată de Castelul lui Dracula

Tocmai ce s-au întors acasă copiii uitați de CFR Călători pe câmpiile patriei, după ce un mecanic beat a provocat, la Fetești, cel mai grav accident feroviar din ultimii ani.

Reamintim că trenul IR 1991 Mangalia – Timișoara a ajuns la destinație cu circa 14 ore întârziere, dintre care zece au fost petrecute în câmp, în timpul nopții, după ce s-a defectat o linie de contact. Ulterior, după ce s-a repus în mișcare, s-a defectat locomotiva trenului, pentru ca apoi să se strice și cea trimisă să o înlocuiască. Trenul a ajuns în Timișoara după miezul nopții de joi spre vineri, cu o întârziere de circa 14 ore față de ora la care trebuia să sosească la destinație.

 

Din rău în mai rău

 

La ora actuală, o călătorie cu trenul pe ruta Timișoara-București durează mai bine de zece ore. Timpul de călătorie a crescut în ultimii 25 de ani. În anul 1996, cei 533 de kilometri erau parcurși în șase ore. Magistrala M900 cu rutele București – Craiova – Drobeta-Turnu Severin – Timișoara s-a degradat în ultimii ani, iar timpul de călătorie a crescut. Modernizarea acestei magistrale ar costa aproape patru miliarde de euro, dar mai-marii din transporturi nu au reușit până acum decât să facă dosare cu strategii. Culmea este că Parlamentul și Consiliul UE au desemnat 2021 drept Anul European al Căilor Ferate în urma unui acord informal agreat în noiembrie 2020. Potrivit acestui acord, Anul European al Căilor Ferate 2021 va promova transportul feroviar ca mod de transport durabil, inovator și sigur, capabil să garanteze servicii esențiale chiar și în timpul crizelor neprevăzute.

 

Oricând se poate întâmpla o nenorocire

 

Unul dintre cititorii Renașterii Bănățene ne-a pus la dispoziție o serie de imagini cu o linie de cale ferată care leagă Timișoara de Lugoj (via Recaș), adică tocmai de pe magistrala 900. „Am trimis pozele șefului de poliție TF din localitate (nu s-a luat nici o măsură), le-am trimis primarului Timișoariei și primarului localității (nici o schimbare)”, spune S.B. Dacă la unele imagini este vorba despre rosturile de dilatație, modul în care sunt prinse eclisele lasă loc unor semne de întrebare asupra siguranței acestora. În altă serie de fotografii, șinele apar ca fiind mâncate de rugină într-un mod îngrijorător. Poate că așa se explică viteza de melc cu care se circulă între Timișoara și București, dar nu se explică indiferența cu care a fost tratat transportul feroviar de guvernanții din ultimii 30 de ani. Ne facem datoria și trage, un semnal de alarmă cu privire la starea căii ferate dintre Timișoara și Lugoj, cu speranța că se va auzi și acolo, sus, în birourile răcoroase unde se pun la cale strategii de transport.


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

2 thoughts on “Glasul roților de tren sună a rugină și nepăsare

  1. D-na Damian faca a-i sti d-ta cate reparatii s-au facut in ultimii 30 de ani bineinteles scriptic ca faptic sr vede pe teren la noi prima data au inceput  sa modernizeze garile si ca acolo se pot sifona banii la reabilitarea  caii de rulare nu  se prea poate sifona banul ptr ca in loc de un surub nu se poate scrie ca s-au montat 3 suruburi ,in concluzie cum arata cile ferate din Ro asa e si tara pe mana unor hoti si impostori la noi doar legea martiala mai ppatr schimb ceva 

    1. Tara este in paragina. Eforturile au fost mari sa ajunga in halul asta. Stai si gandeste-te putin : cate fabrici bune au fost in oras? Ce s-a ales de ele? Praful . Industria Alimentara : fabrica de lapte, fabrica de paine, fabrica de ciocolata, fabrica de ulei, fabrica de zahar. TOATE NIMICITE ca sa nu mai faca concurenta celor din Europa. Calea Ferata Romana a ajuns in ruina da, si inca nu este toata nimicita. Cine mai calatoreste azi cu trenul? Mai exista navetisti? Garnituri de tren aduse din Vest…..unde aia au aruncat la gunoi ce au avut. Romanii le-au preluat de bune. Traiasca haosul din Romania.
      Se pare ca doar un razboi, conflict militar mai poate curata tara de mizeria actuala. Rusii abia asteapta sa…cotropeasca noi teritorii. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *