Glasul roților de tren, fals și… răgușit. În Timiș, pe unele porțiuni se circulă cu 20 de kilometri pe oră!

Starea căilor de rulare aflate în ograda CFR Infrastructură este la pământ şi în orice moment se poate produce o catastrofă.

Această concluzie se găsește într-un raport întocmit chiar de Ministerul Transporturilor la solicitarea Comisiei de specialitate din Camera Deputaţilor.

Raportul relevă faptul că ”nivelul de depăşire a termenelor de reparaţii este de peste 60 la sută pentru majoritatea elementelor de infrastructură, iar în unele cazuri acesta trece chiar şi de 85 la sută.

În document, reparaţiile capitale la care sunt supuse elementele de infrastructură (poduri, cale ferată, podeţe, terasamente, linii electrice de contact, tunele etc) pentru a se putea circula în siguranţă se numesc „intervenţii de reînnoire” şi constau în „intervenţii destinate readucerii parametrilor tehnici la nivelul proiectat iniţial”.

În prezent, în România, pe anumite tronsoane, se circulă cu viteze mai mici decât pe vremea lui Carol al II- lea!

Situația nu e mai roz nici în județul Timiș, și nici în restul regionalei, unde există 80 de restricții de viteză, dintre care 43 sunt din cauza suprastructurii și infrastructurii căii.

Neasigurarea fondurilor necesare a condus la învechirea liniilor.

Restricțiile sunt situate atât pe liniile magistrale, cât și pe cele principale și secundare.

Din cauza acestora, în Timiș se circulă pe unele porțiuni cu 30 kilometri pe oră, iar în unele cazuri și cu 20.

De exemplu, pe linia magistrală 100, Orșova – Timișoara, există șapte tronsoane de restricții de viteză, trenul fiind obligat să încetinească până la 30 km/oră.

Nici linia 218, Timișoara -Arad, nu stă mai bine, având două zone de restricții de viteză. Linia principală 216, Ilia- Lugoj, are două tronsoane care necesită încetinirea vitezei, între Dobra și Holda și între Holdea /Marginea, iar în loc să se circule cu 100 km/oră, se rulează cu 30 km/oră.

Linia Timișoara -Voiteni/Stamora are trei zone de restricții, de 50 km/oră, de la viteza maximă de 80 km/oră. Chiar și de la Timișoara la Buziaș există o zonă cu restricție de 50 km/oră.

Aceeași situație se întâlnește și pe liniile secundare, așa că de cele mai multe ori o călătorie cu trenul care în mod normal ar trebui să dureze o oră, de cele mai multe ori timpul ajunge să se dubleze sau chiar mai rău


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

3 Răspunsuri “Glasul roților de tren, fals și… răgușit. În Timiș, pe unele porțiuni se circulă cu 20 de kilometri pe oră!

Lasă un răspuns