Timişul ar putea atrage una dintre cele mai importante investiţii din Estul Europei, fiind vorba despre o fabrică de motoare a renumitului producător nipon Mitsubishi Motors, care s-ar adăuga, astfel, celorlalţi trei mari producători din industria auto prezenţi în ţara noastră: Renault, Ford şi Daimler.
Investiţia în unitatea de producţie este estimată la 200 de milioane de euro, iar în ţara noastră cei de la Mitsubishi au identificat două locuri în care ar putea să şi-o materializeze: primul în Timiş, celălalt în judeţul Prahova. În ambele cazuri a fost importantă apropierea terenurilor fezabile de autostrăzi deja construite.
Reprezentanţii renumitului producător auto au avut deja o întrevedere cu prim-ministrul Sorin Grindeanu, cu care au discutat aspecte referitoare la posibilitatea înfiinţării, în cursul anului viitor, a unei fabrici de motoare cu turbină în ţara noastră.
Interesul Mitsubishi pentru România este, fără îndoială, una dintre cele mai bune veşti economice, mai ales că ţara noastră a înregistrat anul trecut cel mai mare volum al investiţiilor străine directe din ultimii opt ani, fiind vorba despre o valoare totală de patru miliarde de euro. Încă nu este sigură, totuşi, instalarea unei capacităţi de producţie a companiei în ţara noastră, pentru că Mitsubishi mai ia în calcul şi variantele Ungaria şi Slovenia.
În cazul unor investiţii strategice de acest tip, se negociază cu guvernele anumite facilităţi, inclusiv scutiri de anumite taxe şi impozite, fiind vorba, aşadar, despre un ajutor de stat a cărui valoare poate ajunge, conform regulii impuse de Comisia Europeană, până la jumătate din valoarea întregii investiţii.
Un pachet de 34 la sută din compania Mitsubishi Motors a fost cumpărat în 2016 de concernul Renault-Nissan. Producătorul japonez s-a remarcat în ultimii ani prin modelele auto care reduc în mod semnificativ emisiile de noxe. Este vorba, între altele, inclusiv despre o maşină complet electrică pe care a lansat-o Mitsubishi. Nu în ultimul rând, este remarcabilă preocuparea concernului pentru procese de producţie cât mai puţin poluante.
În acelaşi timp, este de amintit faptul că Mitsubishi a fost şi subiect de scandal în urmă cu aproape un an, producătorul admiţând că a raportat greșit eficiența energetică în cazul a patru modele vândute în Japonia, sub marca Nissan.
Trebuie să ne reamintim, din păcate, că Timişul a ratat în urmă cu circa un deceniu atragerea unei investiţii foarte mari, de circa 500 de milioane de euro, într-o capacitate de producţie a companiei Daimler, deţinătoare a brandului Mercedes-Benz. La vremea respectivă, corporaţia germană a avut în vedere construirea unei fabrici care ar fi creat 1.500 de locuri de muncă nu departe de Timişoara, în comuna Sânandrei, însă, în cele din urmă, a optat pentru oraşul polonez Jawor.
Şi BMW a tatonat la un moment dat terenul în judeţul Timiş, mai precis în zona Lugojului, pentru construirea unei mari unităţi de producţie, însă nici acest demers nu s-a concretizat.
Sa se duca sa investeasca si in zona Deva-Hunedoara, e un somaj groaznic in zona aia si n-ar avea nicio problema in a gasi forta de munca disponibila. Plus ca acolo exista acces la autostrada cu trafic mai lejer decat in Timisoara.
Mai lasa-ma cu forta de munca disponibila.. Draxlmaier Hunedoara a dublat capacitatea de productie si pana la urma a mutat-o in Serbia pentru ca n-au gasit tocmai forta de munca..
Cele trei locatii luate in calcul pentru fabricii sunt : Giarmata, Topolovatu Mare, Traian Vuia. Favorita ar fi Topolovatu Mare.