Focar de poluare în Timișoara pregătit de administrația Fritz

Focar de poluare în Timișoara pregătit de administrația Fritz

Dominic Fritz, primarul Timișoarei, a anunțat, cu câteva luni în urmă, o investiție de anvergură, care presupunea crearea a circa 1.000 de locuri de muncă. Potrivit primarului, firma germană Dräxlmaier ar urma să producă baterii pentru mașini electrice, valoarea investiției din următorii șase ani fiind de 200 milioane de euro.

”Timișoara va produce baterii pentru automobile electrice din întreaga lume. Prin investiția Companiei Dräxlmaier, de 200 de milioane de euro în următorii șase ani în e-mobilitate, orașul nostru se poziționează ca un jucător important pe piața națională și europeană a tehnologiilor verzi.

Sper ca această investiție să atragă după sine și alte proiecte în acest domeniu, dar și forță de muncă înalt calificată pentru cele 1.000 de locuri de muncă pe care compania germană le va crea în Timișoara. Le urez succes și îi asigur de tot sprijinul Primăriei Timișoara. Sper ca în curând să-l felicit și pe primul timișorean care va conduce o mașină electrică dotată cu o baterie fabricată la Timișoara”, anunța Dominic Fritz cu trei luni în urmă.

La prima vedere, investiția pare să fie de bun augur, având toate ingredientele unei afaceri venite în folosul timișorenilor: locuri de muncă, dezvoltarea zonei, bani la bugetul local și, în plus, pledoarie pentru reducerea poluării, prin încurajarea promovării automobilelor electrice.

Aici, însă, este marea problemă, una care pune sub semnul întrebării eficiența investiției germane pentru locuitorii Timișoarei. Mașinile electrice sunt, într-adevăr, mai ecologice, dar nu și producerea bateriilor necesare funcționării lor. Fabricarea acestora necesită o cantitate imensă de energie și produse neregenerabile.

Studiu îngrijorător

Înlocuirea automobilelor poluante cu cele electrice este binevenită, însă apar probleme atunci când vine vorba de locațiile unde se produc bateriile pentru astfel de mașini. Potrivit unui studiu recent realizat, fabricarea unei baterii pentru mașini electrice poate genera tot atâta poluare cât șofatul pe benzină timp de opt ani!

CITEŞTE ŞI: Ambrozie, buruiană rea! Fostul viceprimar Dan Diaconu le bate obrazul actualilor administratori ai orașului

De asemenea, doar pentru producția unei singure baterii pentru un vehicul de doar 500 de kilograme (precum Smart) este emisă cu 74 la sută mai multă poluare decât în cazul producției unui întreg vehicul pe combustibil. Paradoxul este că pentru a avea un trafic auto mai nepoluant trebuie să sufere cei din zonele unde se vor produce bateriile pentru noile mașini, în speță, locuitorii Timișoarei.

Într-adevăr, proiectul celor de la Dräxlmaier pare unul de amploare, ce presupune construirea a peste 40.000 de metri pătrați de zone de producție, depozite și clădiri de birouri, dar este important să nu se piardă din vedere și aspectul ecologic, pentru a nu ne confrunta, iarăși, cu noi suspiciuni de poluare în Timișoara, așa cum se întâmplă în cazul unei alte investiții germane.

Imagine cu titlu ilustrativ/ electrive.com


Comentariul dumneavoastră va fi publicat după ce va fi analizat de către un moderator.

DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

4 thoughts on “Focar de poluare în Timișoara pregătit de administrația Fritz

  1. Ii doare undeva de noi si copii nostrii.
    Ca ei sa aiba masini nepoluante ne otravesc pe noi, producind aici.
    Iar cei de la conducere, locala si nu doar, se fac ca nu vad nimic.
    Seara miroase in toata Timisoara de iti muta nasul, stie toata lumea de unde .
    Iar cei de la mediu, milc, nu zic nimic, ca asa au primit ordine.
    Daca nu facem nimic ne meritam soarta.

  2. O fabrica de baterii ptr. masini electrice este ca un loz cistigator pentru Timisoara. Este o tehnologie de viitor care asigura locuri de munca in industrie pentru multi ani de acum incolo. In Germania multe orase ar fi fericite ca o firma sa faca o asemenea investitie.
    Stiu asta ptr. ca de 30 de ani traiesc in Germania si in tot acesti ani am lucrat la cea mai mare firma de autoturisme din Europa.
    Autoritatile locale trebuie bineinteles sa contoleze respectarea normelor de protectie a mediului.
     

    1. Și dacă trăiești în Jermanica, ce te mai doare de România? De fapt, tu urăști România prin atitudinea aceasta. Ne „fericesc” jermanii de nu mai putem, așa cum ne-au fericit cu cauciucurile de la Continental și cu importul de sparanghelisti. Mai bine taceai naibii. Ca știm ce înseamnă când te „fericeste” un occidental cu o fabrică de asemenea factură. „Sănătatea” ne va fi asigurată și datorită unora ca tine, „jermanicule”. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *