Fără Ziua Marinei la Timișoara

După mai mulți ani în care Ziua Marinei a fost sărbătorită și în orașul de pe Bega, constituindu-se într-o adevărată tradiție, ne aflăm în al treilea an consecutiv în care de 15 august nu a mai avut loc nici un eveniment.

Obiceiul a fost întrerupt tocmai când am ajuns să avem o adevărată flotă de vaporașe menite să asigure transportul public pe Canal și, mai mult, chiar și o șalupă a poliției locale, destinată patrulării pe râu.

Marţi, trei dintre vaporașe, Decebal, Savoya și Traian, erau ancorate, alături de șalupa poliției, în stația de la piciorul Podului „Mitropolit Andrei Șaguna”.

În jurul lor nu se observa nici o mișcare, semn că și plimbările ocazionale și gratuite de agrement au fost scoase din calculele autorităților.

Ziua Marinei a fost sărbătorită la Timișoara, pentru ultima dată, în anul 2014, pentru al cincilea an consecutiv. Au participat atunci, la eveniment, Forțele Navale Române, a avut loc un ceremonial militar și a cântat fanfara.

Bega a fost primul Canal navigabil construit în România, pe care o străbate pe o lungime de 44 de kilometri. Atestarea documentară a Portului Timișoara datează din 1860. Sediul acestuia era în cartierul Iosefin, pe malul stâng al Begăi, pe tronsonul aflat între Podul Muncii și Pasarela Gelu.

Căpitănia Portului Timișoara s-a înființat în 1928, pentru a gestiona activitatea navală din oraș. Instituția avea în subordine Portul Otelec, de unde, prin Canal, se realiza legătura între Bega și Tisa, apoi cu Regensburg.

Prin transbordare pe Rin, se putea ajunge până la Marea Nordului, fiind facilitat transportul produselor agricole din Banat până la Viena, dar și pe coasta Adriaticii. După cel de-Al Doilea Război Mondial, navigația pe Bega s-a redus simțitor.

În 1960, transportul de mărfuri a fost complet întrerupt, iar șapte ani mai târziu au fost retrase din circulație și navele de pasageri.


DISCLAIMER

Atenţie! Postaţi pe propria răspundere!
Înainte de a posta, citiţi aici regulamentul: Termeni legali şi condiţii.

Lasă un răspuns